پیش بینی رشد 50 درصدی صادرات فولاد تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: بر پایه پیش بینی ها، امسال میزان صادرات فولاد خام و تولیدات مرتبط، با افزایش 50 درصدی نسبت به پارسال، 6 میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شاتا«عبدالمجید شریفی» در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران با اعلام این خبر؛ گفت: میزان صادرات فولاد خام و سایر محصولات فولادی سال گذشته به 4 میلیون و 100 هزار تن رسید.
وی افزود: پیش بینی می شود تولید فولاد ایران در سال 2016 میلادی نیزبه 18 میلیون تن برسد.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: برآورد شده است تا سال 2025 صادرات فولاد ایران به 15 میلیون تن برسد و اهداف صادراتی طرح جامع فولاد تحقق یابد.
شریفی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار تراز تجارت فولاد ایران مثبت شد و صادرات فولاد از واردات جلو زد تصریح کرد: نیمی از ظرفیت تولید کنونی فولاد کشور به تولیدات تخت و بقیه به محصولات طویل اختصاص دارد؛ در حالی که بیشترین واردات مربوط به تولیدات تخت است.
شریفی با بیان اینکه براساس سیاست ها، توسعه واحدهای فولادسازی کنار آبهای جنوب کشور مانند مناطق ویژه خلیج فارس و چابهار اولویت دارد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در منطقه چابهار طرح 10 میلیون تنی زنجیره فولاد پیش بینی شده است که از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این پروژه ها دعوت می شود.

101/402

کد خبر: 712122

وب گردی

وب گردی