رحمانی : 4 هزار واحد زیان ده به چرخه تولید بازگشتند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از مجموع 6هزار و 800 واحد تولیدی زیان ده و تعطیل شده ، حدود چهار هزار واحد به چرخه تولید و اقتصاد صنعتی بازگشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شاتا ، «رضا رحمانی» در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،مسئولان و صنعتگران شهرستان ساوه، افزود: تاکنون بیش از 17هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط کشور، 12هزار و 560 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید به 540 واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی پرداخت شده است.
رحمانی افزود: در سال های اخیر 16 هزار پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در کشور صادر شده که این میزان صدور در سال جاری بیش از 8 درصد افزایش داشته است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: صدور پروانه های بهره برداری معادن نیز در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد افزایش داشته است.
رحمانی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با هدف رونق اقتصادی و جلوگیری از رکود، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار دارد که واحدهای صنعتی استان مرکزی نیز در شمار این حمایت ها قرار دارند.
وی اظهار کرد: تعامل و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در راستای رفع تنگناهای واحدهای صنعتی و تولیدی کشور مطلوب است.
رحمانی تصریح کرد: پیش بینی 60 درصد اشتغال کشور در حوزه صنعت محقق می شود وصنعت به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی می تواند موتور محرکه ایجاد اشتغال و رونق تولید ملی باشد.

101/402

کد خبر: 712124

وب گردی

وب گردی