جمشید مشایخی از ناظرزاده کرمانی تقدیر می کند

آیین سپاس" فرهاد ناظرزاده کرمانی" نویسنده وپژوهشگر تئاتر و ادبیات همزمان با سالروز ولادت نبی اکرم (ص) با حضور پیشکسوتان و هنرمندان سینما و تئاتر شنبه 27 آذر ساعت 18 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، میرجلال الدین کزازی مدرس وپژوهشگر ادبیات، جمشید مشایخی پیشکسوت سینما وتلویزیون در این برنامه به سخنرانی می پردازند. فریدون جنیدی، رضا بنفشه خواه، سیامک انصاری، عارفه لرستانی و هنرمندان وپیشکسوتان تئاتر و سینما در این برنامه حضور دارند.
اجرای موسیقی، پخش کلیپ از زندگی و فعالیت هنری پژوهشی فرهاد ناظرزاده کرمانی و سخنرانی اساتید ازبخشهای این برنامه است.
دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی مترجم، نمایشنامه‌نویس، و استاد گروه هنرهای نمایشی (دانشکده هنرهای زیبا ـ دانشگاه تهران) سال 1326 ، در تهران متولد شد. مادرش "فرح‌ انگیز هرمزی" از نخستین زنان دانش‌آموخته دانشگاهی ایران، مترجم و دبیر زبان و ادبیات فرانسه، و نزدیک به سی سال رئیس شماری از دبیرستانهای کرمان و تهران بود و پدرش‌ "دکتر احمد ناظرزاده کرمانی "نیز ادیب و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران بود.
فرهاد ناظرزاده کرمانی تحصیلات ابتدایی را در «دبستان جهان تربیت» (1336) و تحصیلات دوره متوسطه را در «دبیرستان دارالفنون» (1344) در رشته ادبیات به پایان رسانید و در سال 1344 وارد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران شد و در رشته ادبیات و علوم اجتماعی به تحصیل پرداخت. او در سال 1345 به دانشکده هنرهای دراماتیک (تهران) راه یافت، و هم‌زمان در رشته ادبیات دراماتیک نیز به مدت دو سال تحصیل کرد. وی در سال 1348 از دانشگاه تهران درجه کارشناسی دریافت کرد و پس از خدمت سربازی برای ادامه تحصیلات عازم فرانسه شد.
فرهاد ناظرزاده کرمانی در اقامت بیش از یک‌ساله خود در پاریس زیر نظر «پرفسور ژاک ورنان» (Jakk Vernant) در "موسسه مطالعات عالی و عملی " (Ecole Pratiave Des Hautes Etvdes) در رشته تاریخ فرهنگ و هنر تحصیل کرد.
او تاکنون بیش از بیست نمایشنامه به رشته تحریر در آورده و بیش از پنجاه نمایشنامه کوتاه و بلند خارجی را به زبان فارسی ترجمه کرده است. همچنین بیش از شانزده کتاب درسی و پنجاه مقاله تحقیقی نوشته و به چاپ رسانده است .
کتاب های "ادبیات نمایشی در روم"، "پنجره‌ای بر باد"، "پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند"، "پیش‌درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر"، "تئاتر پیشتاز"، "تجربه‌گر و عبث‌گرا" ، "تی‌اس‌الیوت" و "نمایشنامه منظوم و مذهبی"، "سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان"، "گزاره گرایی در ادبیات نمایشی"، "نی لبک و بهمن" و "نمادگرایی در ادبیات نمایشی" از تالیفات این استاد است .

همچنین کوله بار، پنجره های بربادها، سرودی کنارگودال، شومفال، خواجگان شیر- اژده ها، آدمها و مرزها، رویاهای بیدادگر، یک رویداد روستایی، خندستان ماتمیان، افق دراستانبول، فرجامخواه، استخوان های طلایی، بی خان ومان ، شب معاملاتی ، کنار شیر آتش نشانی، سرگرمسار و در قفس قابیل برخی از نمایشنامه های اوست .
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی ، سیدخندان، خ جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 20-22872818 تماس بگیرند.
501500

کد خبر: 712140

وب گردی

وب گردی