بازداشت 12 عضو شبکه سرقت خودرو

12 عضو یک باند حرفه‌ای که پس از سرقت انواع خودروها و سند نمره کردن آن را می‌فروختند، بازداشت شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام‌جم آنلاین ، بیست و پنجم شهریور امسال ماموران کلانتری 135 آزادی تهران هنگام گشتزنی در خیابان مردی را که در حال سرقت خودروی پژوی پارک شده‌ای بود بازداشت کردند. در بازرسی از وی یک قبضه سلاح کمری و چند تیر فشنگ کشف شد. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، متهم برای ادامه تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم 26 ساله که حسین نام داشت، در بازجویی اولیه اظهارت ضد و نقیضی را مطرح کرد. بررسی از سوابق کیفری او نشان می‌داد دارای سابقه کیفری در ارتباط با سرقت خودرو و سند نمره بوده است.

در این مرحله ماموران سرنخ‌‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد، باندی 12 نفره انواع خودروهای سواری مانند زانتیا، پژو 405، پژو پرشیا، پژو روآ و سمند را به صورت عادی و مسلحانه در مناطق غرب تهران بویژه در شهرک اکباتان، شهرک آپادانا و شهرک غرب سرقت می‌کنند و ردپای متهم بازداشت شده در این باند به دست آمد.

در ادامه جست‌وجوهای پلیسی سرانجام متهم بعد از سکوت چند ماهه اعتراف کرد سرکرده باند سرقت خودروها بوده و با همدستی دیگر اعضای باندش ارکان خودروها را تغییر داده و با سند نمره کردن، این خودروهای دزدی را به فروش رسانده‌اند.

پس از اعتراف متهم با دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه34 تهران، ماموران به تعقیب دیگر اعضای فراری این باند پرداختند و توانستند 11متهم دیگر را هم دستگیر کنند.

در بازرسی از مخفیگاه آنها تعدادی شاه کلید، اسناد و مدارک متعلق به خودروهای تصادفی، قولنامه‌های تنظیمی برای خرید و فروش خودروهای سند نمره کشف کردند. بیش از 50 دستگاه از انواع خودروهای سرقتی سند نمره شده که توسط این باند در شهرستان‌ها فروخته شده بود نیز شناسایی و تعدادی از آنها کشف شد.

سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با شناسایی مالباختگان و پس از سیر مراحل قضایی و پلیسی، خودروهای کشف شده به شاکیان تحویل داده شد. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

704

کد خبر: 712176

وب گردی

وب گردی