کمیته انرژی ایران و روسیه برای نخستین بار تشکیل جلسه داد

کمیته انرژی ایران و روسیه صبح امروز(دوشنبه، ٢٢آذرماه) برای نخستین بار با حضور امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در امور بین‎الملل و بازرگانی و کیریل مولوتسف، معاون وزیر انرژی روسیه آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، کمیته انرژی ایران و روسیه در چارچوب سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ٢ کشور در قالب هیئت بیش از ٣٠ نفره از روسیه با هدف توسعه همکاری‌های ٢ جانبه در این حوزه کارش را صبح امروز آغاز شد.

سیزدهمین نشست کمیسون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز از دیروز (٢١ آذرماه) آغاز شد و فردا (٢٣ آذرماه) با امضای چند سند همکاری به کارش خاتمه می دهد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ریاست کمیسیون مشترک ایران و روسیه را به عهده دارند.

از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری‌های ٢جانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را نیز تحرک بخشیدند.

در چارچوب اقدام‌های دولت یازدهم، سال ٢٠١٤ ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار رسید، سال ٢٠١٥ نیز حدود ٣٠ درصد رشد کرد و بر اساس آمارهای تازه اعلام شده در ٩ ماهه گذشته از سال جاری میلادی ارزش مبادلات بازرگانی نسبت به مدت مشابه سال ٢٠١٥، بیش از ٧٠ درصد بیشتر شده است.

101/402

کد خبر: 712186

وب گردی

وب گردی