تشریح جزییات برگزاری اجلاس آسایهل از زبان مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی

نشست خبری دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست خبری در تشریح اهداف سفر دکتر میرزاده، رییس دانشگاه آزاد به مالزی جهت شرکت در اجلاس آسایهل گفت:حضور دکتر میرزاده به عنوان رییس و عضو اتحادیه دانشگاهیان جنوب شرق آسیا(آسایهل) ۷_۴دسامبر در دانشگاه مالزی برگزار شد. در این اجلاس انتخاب رییس و هیات امنای جدید آسایهل و برگزاری برنامه های آسایهل اولویت های پیش رو بودند.

وی افزود: تا هفته گذشته تنها عضو از جمهوری اسلامی ایران دانشگاه آزاد بود اما با پیشنهاد وزارت علوم ۸مجموعه دانشگاهی دیگر از ایران نیز به مجموعه آسایهل اضافه شدند. آسایهل ۲۳۰عضو از ۳۵کشور دنیا را دربر می گیرد که تبادلات علمی _دانشگاهی و تسهیل امور علمی در بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی از جمله اهداف این اجلاس است.

وی ادامه داد: در اجلاس گذشته دکتر میرزاده به عنوان دبیر کمیته بودجه بندی در آسایهل حضور داشتند و امسال کاندیدای ریاست اتحادیه اجلاس آسایهل شدند. ناگفته نماند در ۴دسامبر جلسه ای برگزار شد که رزومه دانشگاه ارائه و تمام اعضا تمایل خود را برای اینکه رییس اتحادیه آسایهل شوند را اعلام کردند.

وی گفت: در مسیر کاری، برنامه خوبی را با دانشگاه مالزی برگزار کردیم که تفاهم نامه ای بین دو دانشگاه منعقد شد تا در زمینه تحصیلات تکمیلی قدم های چشمگیری انجام شود. همچنین صحبت هایی در خصوص ایجاد یک دفتر مشترک با دانشگاه مالزی در این کشور شد که امیدواریم طی ۳ماه آینده اجرایی شود.

ابراهیمی برنامه های صبح دوشنبه افتتاحیه کنفرانس آسایهل را برشمرد و گفت: در این برنامه پیام وزیر علوم مالزی قرائت وبرنده صلح نوبل نیز به عنوان سخنران،سخنرانی کرد. لازم به ذکر است بخشی از این سخنرانی به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده شد و دانشگاه آزاد به عنوان یک پدیده در دانشگاه های جهان معرفی شد. همچنین کلیه کارها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ارائه و به عبارتی تودیع و معارفه ای صورت گرفت و دکتر میرزاده ب عنوان ریاست آسایهل انتخاب شد. در ادامه مراسم دکتر میرزاده ب عنوان رییس آسایهل، اجلاس هییت امنا را برگزار کرد و در آن بحث جایزه آسایهل نیز تصویب شد. بعلاوه بحث همکاری بین دانشگاه های آسایهل مطرح و نهایتا قرار شد نام این اتحادیه تغییر داده شود و آسایهل به آسایهل پلاست جی تبدیل شود.ناگفته نماند ملاقات هایی با ریاست دانشگاه ها و دکتر میرزاده انجام شد که تفاهم نامه هایی نیز با برخی از دانشگاه ها منعقد گشت که اولین تفاهم نامه بین اسایهل و تایلند بود که به امضای دکتر میرزاده رسید.


وی افزود: در روز بعد از اجلاس مقالات ارائه شد که علاوه بر ۹گزارش،۹۸ مقاله دانشگاهی و علمی را شامل می شد. در عصر روز دوم اجلاس، اختتامیه برگزار شد و رییس آسایهل ،دکتر میرزاده، در آن سخنرانی کرد.همچنین قرار شد اجلاس بعدی آساهیل در اردیبهشت ماه سال ۹۶ در اندونزی برگزار شود.


وی عنوان کرد: بعد از سفر، کارهای دبیرخانه آغاز و برنامه ریزی شد تا یک دبیرخانه کشوری در دانشگاه آزاد راه اندازی کنیم و کارهای حوزه بین الملل در آن پیگیری شود. همچنین در سال ۲۰۱۸ریاست اتحادیه آسایهل به دانشگاه و شخص دیگری منتقل خواهد شد.

200/202

کد خبر: 712209

وب گردی

وب گردی