بانک‌ها منابع خود را به سوی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه سوق دهند

کمیته امداد با شناسایی و معرفی افراد نیازمند و واجد شرایط به بانکهای عامل برای توانمند سازی و خودکفایی آنان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله ارائه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز ، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و مرتضی اکبری، مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران برای تسهیل و تسریع در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان واجد شرایط دیدار و گفت و گو کردند.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این دیدار با اشاره به تعامل و همکاریهای مناسبی که بین بانکهای عامل به ویژه بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد برای خدمت به محرومان ایجاد شده است، گفت: این تعاملات نشان از اعتقادات مذهبی مسئولان مربوطه در رسیدگی به امور فقرا و محرومان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دارد، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی منجر به توانمندی خانواده‌های تحت حمایت و ایجاد عزت و استقلال اقتصادی آنان می شود.

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد دارای کمترین معوقات بانکی هستند، مطرح کرد: اقدام شایسته بانک قرض الحسنه مهر ایران برای پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت پوشش همسو با اهداف دولت برای خروج از رکود، بیکاری و رونق اقتصادی در اجرای ابلاغ سیاست های کلی نظام و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بانکهای عامل در صورتی که منابع مالی خود را به سوی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه هدایت کنند، باعث افزایش سرمایه و بهبود وضعیت معیشتی و اجتماعی مردم می شود، تاکید کرد: کمیته امداد معین دولت برای ایجاد اشتغال مددجویان است، کمیته امداد با شناسایی و معرفی افراد نیازمند و واجد شرایط به بانکهای عامل برای توانمند سازی و خودکفایی آنان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله ارائه می‌دهد. سقف تسهیلات برای هر فرد واجد شرایط ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

در ادامه این دیدار، مرتضی اکبری، مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه از محل تسهیلات اشتغال زایی بانک مهر۱۰ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد که منجر به خروج شش هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد شده است، گفت: تمام تلاش خود را برای پرداخت افزایش سطح تسهیلات قرض الحسنه به مردم و مددجویان انجام خواهیم داد، تا نقش خود را در احیای مسئولیت اجتماعی نسبت به قشر محروم و نیازمند جامعه ایفا کنیم.

براساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، شایسته ذکر است؛ بانک قرض الحسنه مهر ایران براساس ابلاغ دستور العمل بانک مرکزی در سال ۱۳۹۵ متعهد به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد شده است که در مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور، ۶۰ میلیارد ریال به آن افزوده شده است.

101/401

کد خبر: 712221

وب گردی

وب گردی