ایجاد پژوهشگاه مرکزی مانع فعالیت های پژوهشکده ها و شبکه های موجود پژوهشی دانشگاه نخواهد بود

دکتر میرزاده با بیان اینکه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از نخبگان و آزمایشگاه ها و کارگاه های برتر دانشگاه است، گفت: ایجاد پژوهشگاه مرکزی مانع فعالیت های پژوهشکده ها و شبکه های موجود نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای پژوهشگاه مرکزی این دانشگاه ضمن تبریک هفته وحدت، به تاریخچه راه اندازی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه‌ آزاد اسلامی خواست ساختاری در ارتباط با پژوهشهای ویژه تهیه کنیم. در جریان بازدید رییس جمهور از دانشگاه آزاد اسلامی نیز پیشنهاد راه اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه ‌آزاد اسلامی توسط ایشان مطرح شد.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی افزود: پس از ارائه پیشنهاد تاسیس پژوهشگاه مرکزی توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر روحانی، اجرای این طرح آغاز و اساسنامه آن به تصویب هیات امنای مرکزی رسید.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم فعالیت خود قرار دارد، گفت: دهه اول عمر دانشگاه‌آزاد اسلامی را می توان دهه استقرار، دهه دوم را دهه توسعه آموزش، دهه سوم را دهه توسعه پژوهش و دهه چهارم را دهه هدف گذاری برای ایجاد دانشگاهی پژوهش محور و کارآفرین درکنار آموزش و پژوهش نامید.

دکتر میرزاده با بیان اینکه پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از نخبگان و آزمایشگاه ها و کارگاه های برتر دانشگاه است، گفت: از بین آزمایشگاه ها و کارگاه های برتر دانشگاه شبکه های آزمایشگاهی برتر جهت عضویت در این شبکه معرفی می شوند که تاکنون 13 شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی برتر شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی با بیان اینکه ایجاد پژوهشگاه مرکزی مانع فعالیت های پژوهشکده ها و شبکه های موجود پژوهشی نخواهد بود، گفت: پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان شبکه نخبگان متشکل از اساتید و افراد خبره دانشگاه و حتی اساتید برتر داخل و خارج کشور بوده و هدف آن رفع مشکلات و معضلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... کشور است.

وی به محصولات دانش بنیان دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 800محصول تجاری سازی شده است که در سامانه آزاد اکسپو نیز ثبت شده که این محصولات در جشنواره فرهیختگان عرضه خواهد شد.

دکتر میرزاده همچنین به سامانه ساها اشاره کرد و گفت: سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد دانشگاه ‌آزاد اسلامی شبکه ای ملی متشکل از 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه است که تمامی دانشجویان در واحدهای مختلف دانشگاه‌ آزاد اسلامی و دانشجویان دانشگاه های دیگر کشور می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کمکی در جهت رفع معضلات و مشکلات جامعه و دستیابی به اهداف دانشگاه باشد.

200

کد خبر: 712228

وب گردی

وب گردی