رفع معضلات و مشکلات جامعه و صنعت از وظایف پژوهشگاه مرکزی دانشگاه‌آزاد اسلامی است

اولین جلسه هیات امنای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی امروز به ریاست دکتر میرزاده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جمشید صباغ زاده رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت و انتخاب میرزاده به عنوان ریاست هیات امنای انجمن بین المللی آسایهل، گفت: پژوهشگاه مرکزی حلقه مفقوده ای در دانشگاه‌ آزاد اسلامی بود که به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و میرزاده تاسیس شد و ماموریت آن متفاوت از پژوهشگاه های موجود است.

رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به اهداف راه اندازی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: تشکیل شبکه دانش و خرد، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، تاسیس مراکز پژوهش متعالی، ایحاد ارزش افزوده برای دانشگاه با تجاری سازی تحقیقات، توسعه پژوهش در علوم انسانی و ... از اهداف تاسیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی همچنین در خصوص چشم انداز پژوهشگاه مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی گفت: از جمله چشم اندازهای این پژوهشگاه رصد مشکلات جامعه در سطح ملی و بین المللی، مشارکت پژوهشگاه در حل مشکلات صنعت و جامعه در سطح ملی و بین المللی، ارتقای جایگاه پژوهش دانشگاه در سطح ملی و بین المللی است.

صباغ زاده با بیان اینکه در دوران مدیریت میرزاده ماموریت های جدیدی برای فن آوری و نوآوری در دانشگاه‌آزاد اسلامی ایجاد شده،گفت: توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان، توجه به امور پژوهشی و ساختار سازی مانند راه اندازی ساها، توجه به تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت همانند راه اندازی شرکت های اقتصاد دانش بنیان از جمله این ماموریت ها است.

رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از وظایف پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رفع معضلات و مشکلات جامعه و صنعت از حمله آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست، بازاریابی، مرز دانش و ... است.

صباغ زاده به چهار رکن اساسی تشکیل اتاق اندیشه ورز در پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سرمایه، دانش، بازار و ساز و کار چهار رکن اساسی تشکیل اتاق فکر هستند. همچنین از اجزای مهم این پژوهشگاه اتاق اندیشه ورز و شبکه نخبگان است.

وی با بیان اینکه شبکه نخبگان جزو اجزای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: از جمله اهداف راه اندازی شبکه نخبگان می توان به حل مسئله در کوتاه ترین زمان، ایجاد بستر لازم برای گروه های اندیشه ورز جهت ارتباط های تحقیقاتی و پژوهشی و ایجاد مرکز داده و اطلاعات دانشگاه‌آزاد اسلامی اشاره کرد.

رییس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به فعالیت های انجام شده در این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی، تهیه پیش نویس طرح جامع ایجاد پژوهشگاه، تدوین چارت سازمانی و ... از جمله فعالیت های انجام شده در مدت راه اندازی این پژوهشگاه است.

هدف از راه اندازی پژوهشگاه مرکزی ماموریت گرایی در راستای توسعه پژوهش و فناوری است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه گفت: هدف از راه اندازی پژوهشگاه مرکزی ماموریت گرایی در راستای توسعه پژوهش و فناوری کشور است. همچنین این پژوهشگاه به منظور اجرای برخی از فعالیت هایی که در معاونت پژوهش و فناوری به‌دلایلی امکان پذیر نبود متشکل از مجموعه ای از نخبگان راه اندازی شده است.

واشقانی با بیان اینکه شبکه نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی شبکه ای مجازی است، گفت: این شبکه از نظر منابع انسانی متشکل از افراد خبره و از نظر فیزیکی متشکل از پژوهشگاه های برتر دانشگاه‌آزاد اسلامی است که براساس توانمندی های هر پژوهشگاه ماموریت های ویژه ای راه به انها داده و مانع فعالیت های موجود آنها نخواهد شد.

در ادامه پیشنهاداتی از طرف اعضای هیات امنای پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

205/200

کد خبر: 712234

وب گردی

وب گردی