تائید عدم مغایرت 73 مصوبه دولت با قوانین از سوی هیات بررسی و تطبیق مصوبات مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تایید عدم مغایرت 73مصوبه دولت با قوانین از سوی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور از تایید عدم مغایرت 73مصوبه دولت با قوانین از سوی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی گفت: رئیس مجلس اخیرا در نامه ای به آقای روحانی عدم مغایرت همه 73 مصوبه دولت را با قوانین تایید کرده است. این مصوبات در سه ماه گذشته در هیات وزیران تصویب و بر اساس قانون نحوه اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی برای بررسی و اعلام نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات، به مجلس ارسال شده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور بر ضرورت قانون گرایی و توجه به قوانین بالادستی در بررسی و تصویب آیین نامه ها و سایر مصوبات هیات وزیران، خوشبختانه در دولت، تعداد انگشت شماری از مصوبات مغایر با قوانین تشخیص داده شده است.

امیری اظهارداشت: در حالی که در گذشته همین موضوع نحوه بررسی مصوبات دولت در هیات بررسی و تطبیق، به یکی از موضوعات چالشی تبدیل شده بود و هر ماه تعداد زیادی از مصوبات و آیین نامه های دولتی به دلیل مغایرت با قوانین ابطال می شد.

وی افزود: مغایرت آیین نامه ها و سایر مصوبات دولت با قوانین در بسیاری از موارد باعث معطل ماندن امور در بخش های مختلف می شود و اقشار مختلف مردم بویژه فعالان اقتصادی را سرگردان می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انجام کار کارشناسی و رعایت دقیق قوانین و مقررات در بررسی و تصویب آیین نامه ها و دیگر موضوعات در هیات وزیران و تعامل خوب میان دولت و مجلس باعث می شود که امور جاری کشور بهتر و روان تر اداره شود، در حالی که در گذشته مغایرت مصوبات دولت با قوانین باعث معطل ماندن برخی امور و بروز تنش میان دولت و مجلس می شد.

302/300

کد خبر: 712248

وب گردی

وب گردی