جزییات تازه از پیدا شدن استخوان های قدیمی در تبریز

در حالی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بقایای استخوان های کشف شده در تبریز مربوط به یک گور دسته جمعی تاریخی نیست، می گوید این استخوان ها ارزش تاریخی ندارند، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقیاستان نیز از تحویل استخوان ها به این نهاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی آبدار بیان کرد طبق نتیجه اعلام شده از سوی کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان، بقایای استخوان های یافت شده تاریخی و باستانی نیست و حاشیه های مربوط به کشف گور دسته جمعی تاریخی صحت ندارد.
وی افزود: نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در این باره به صورت مکتوب به مراجع ذیربط اعلام شده است.
در همین حال مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی نیز از تحویل گرفتن بقایای گور دسته جمعی پیدا شده در تبریز خبر داد.
بهرام صمدی اظهار کرد: با حکم دادستانی، پزشکی قانونی بقایای گور دسته جمعی کشف شده در تبریز را تحویل گرفت و بررسی های کارشناسی روی آن ها را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: بررسی های پزشکی قانونی روی بقایای این گور دسته جمعی ممکن است زمان بر باشد.
پیدا شدن باقی مانده استخوان در ابتدای خیابان پاسداران تبریز در روز گذشته حین لوله گذاری شبکه فاضلاب در عمق زمین، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشت.
فرماندار تبریز روز گذشته با تایید این خبر اعلام کرد: نیروهای شرکت آب ‌و ‌فاضلاب در راستای توسعه شبکه فاضلاب در کوی پاسداران واقع در خیابان انقلاب در حال حفاری، استخوان‌هایی شبیه باقی مانده اجساد انسان را مشاهده و موضوع را به پلیس گزارش می کنند.
رحیم شهرتی فر افزود: پلیس نیز با حضور در محل، موضوع را بررسی و نمونه برداری‌های لازم را انجام داده است.
وی با بیان اینکه اجساد پیدا شده شبیه گور دسته جمعی نیست، گفت: به نظر می‌رسد این اجساد مربوط به سالیان بسیار دور است.
شهرتی فر با اشاره به شایعات پخش شده در فضای مجازی، یادآوری کرد: هنوز چیزی در این خصوص قطعی نیست و مردم به شایعه‌ها اعتنا نکنند و به محض شفاف شدن قضیه، اطلاع رسانی‌ لازم از سوی مسئولان مربوط انجام خواهد شد.

منبع:ایرنا

706

کد خبر: 712269

وب گردی

وب گردی