تهران غبارآلود می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو غالب مناطق کشور طی امروز و فردا، از غبارآلود بودن هوای تهران طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،احد وظیفه براساس تحلیل آخرین داده‌ها و هواشناسی، بیان کرد امروز و فردا (سه‌شنبه) در غالب مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

وی افزود: در همین مدت دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت که در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما در حدود 4 تا 8 درجه بوده و در سواحل غربی خزر و استان اردبیل گاهی با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 24 آذر، با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، سواحل غربی خزر، غرب و جنوب غرب کشور و زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش شروع می‌شود که در مناطق سردسیر شمال غرب و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف بوده و در جنوب غرب کشور گاهی با وزش باد شدید و رعد و برق همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، گستره بارش‌ها تا اواخر وقت روز چهارشنبه دامنه‌های جنوبی البزر را نیز فرا می‌گیرد و روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و دامنه فعالیت سامانه برخی مناطق شمال شرق و نواحی مرکزی کشور را نیز در بر می‌گیرد. همچنین از بعدازظهر روز پنجشنبه 25 آذر، به تدریج در نوار غربی کشور از ناپایداری‌ها کاسته می‌شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 23 آذر، غبارآلود، در بعدازظهر نیمه ابری، با بیشینه و کمینه دمای 11 و 3 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 24 آذر، غبار محلی، در بعدازظهر بتدریج ابری، در اواخر وقت بارش پراکنده و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 13 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

آلودگی تهران رو به افزایش است/هوا گرم‌تر می‌شود

مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نتایج پیش­‌بینی آلودگی هوا نشانگر افزایش جزئی غلظت آلاینده‌ها طی روز جاری (دوشنبه) نسبت به روز گذشته است و انتظار می­‌رود این میزان آلودگی در روز سه­‌شنبه افزایش یافته و شرایط کیفی نامطلوب برقرار شود.

وی گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش­‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با وجود کاهش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (دوشنبه 22 آذر) نسبت به روز پیشین، در برخی ساعات وزش باد موثر از سمت نواحی شرقی انتظار می­ رود.

وی افزود: در روز سه‌شنبه 23 آذر، با برقراری شرایط جوی پایدار، از سرعت باد کاسته شده و در برخی ساعات سکون نسبی هوا پیش ­بینی می­‌شود. هر چند این شرایط تداوم نداشته و در روز چهارشنبه 24 آذر، همراه با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در طول روز، وزش باد مناسب در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه طی دو روز آینده پارامتر دما به طور نسبی افزایش می ­یابد، اظهار کرد: نتایج پیش­‌بینی آلودگی هوا نیز نشانگر افزایش جزئی غلظت آلاینده‌ها طی روز جاری (دوشنبه) نسبت به روز گذشته است و انتظار می­‌رود این میزان آلودگی در روز سه­‌شنبه افزایش یافته و شرایط کیفی نامطلوب برقرار گردد.

توصیه می‌شود؛ گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی و ورزشکاران از تردد طولانی مدت در هوای آزاد تا سالم شدن هوا خودداری کنند.

منبع:ایرنا

706

کد خبر: 712276

وب گردی

وب گردی