در استان البرز دانشجویان دانشگاه جامع راحت‌تر جذب بازارکار می‌شوند/ فعالیت 18 دفتر کارآفرینی فعال در مراکز آموزشی کرج

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز با اشاره به مهارتی بودن رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: معمولا دانش آموختگان دانشگاه جامع مشکلی در اشتغال به کار خود ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید صاحب سادات حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز با اشاره به تحصیل 40 درصد از دانشجویان این استان در گروه صنعت و 25 درصد از آن‌ها در گروه کشاورزی گفت: با توجه به اینکه استان البرز از قطب‌های صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می‌شود، اکثر دانشجویان این استان پس از فراغت از تحصیل خود از طریق برقراری ارتباط با سایر دانشجویان شاغل و همچنین ارتباط با گروه‌های صنعت و دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند.

وی همچنین درباره برنامه‌های مراکز آموزشی استان البرز برای توسعه فعالیت­های کارآفرین برای دانشجویان و فارغ اتحصیلان گفت :با عنایت به وجود شهرک‌های صنعتی در استان البرز، مراکز آموزش علمی کاربردی استان به صورت دوره‌ای اقدام به برپایی اردوهای صنعتی برای دانشجویان جهت آشنایی با صنعت و برقراری ارتباط با آنها میکنند. همچنین واحد استانی با برگزاری تورهای صنعتی به صورت منظم و دوره‌ای ویژه مدرسین علمی کاربردی گام بزرگی در ارتباط صنعت با دانشگاه برداشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز در ادامه با بیان اینکه «در نیمه اول سال 95 سه استارت آپ و ایده تاپ برگزار شده است»، خاطر نشان کرد: برگزاری ایده تاپ و استارت آپ مدیریت شهری توسط مرکز شهرداری کرج و ایده تاپ کنترل صنعتی در مدت زمان سه روزه توسط مرکز شرکت تولیدی قند کرج از جمله برنامههای مراکز آموزشی استان طی 6 ماهه نخست سال جاری بوده است.

دکتر سادات حسینی افزود: این واحد استانی دارای 18 دفتر کارآفرینی فعال و یک مرکز رشد است.

وی در ادامه به وضعیت اشتغال برای فارغ التحصیلان استان و جایگاه این افراد اشاره و اظهار کرد: از آنجایی‌که بیش از 98 درصد از دانشجویان واحد استانی بومی هستند و دوره‌های علمی کاربردی برخلاف سایر دانشگاه‌های نظری استان، توأم با آموزش‌های عملی است، دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با فارغالتحصیلان سایر دانشگاهها، راحت‌تر جذب بازارکار می‌شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز تأکید کرد: با توجه به مهارتی بودن رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی و ایجاد مهارت و شغل در دانشجویان، معمولا اکثر دانش آموختگان این دانشگاه مشکلی در اشتغال به کار خود ندارند.

دکتر سادات حسینی خاطر نشان کرد: برخی رشته های مهارتی مانند مهندسی فناوری منابع آب‌های زیرزمینی، مهندسی فناوری منابع طبیعی- احیای مناطق بیابانی، مهندسی فناوری منابع طبیعی- جنگل‌کاری و پارک‌های جنگلی، مهندسی فناوری منابع طبیعی- سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی، کاردانی فنی باغبانی- تولید قارچ‌های خوراکی، مهندسی فناوری هوانوردی- خلبانیCPL_IR، کاردانی حرفه‌ای میهمان‌داری هواپیما و مهندسی فناوری اویونیک هواپیما از جمله رشته های بومی هستند که در مراکز استانی کرج تدریس میشوند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تدوین رشته‌های مرتبط با صنعت هر استان، گفت: عقد تفاهم نامه مابین سازمان صنایع و معادن، اتاق بازرگانی، اصناف، سازمان‌های نظام مهندسی جهت الزام گذراندن دوره‌های مقطع‌دار و تکمیلی بین سطوح تحصیلی علمی کاربردی میتواند نقش به سزایی در اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان دانشگاه جامع ایفا کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز در پایان تدوین و اجرای تک پودمان‌های مرتبط با نیاز بومی استان و همچنین تهیه و تدوین دوره‌های مقطع‌دار را به عنوان پیشنهاداتی برای توسعه فعالیت‌های متناسب با نیاز جامعه و بازار کار از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: تدوین این دوره‌های مقطع‌دار در موارد مرتبط می‌تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های متناسب با نیاز جامعه و بازارکار ایفا کند.

200/202

کد خبر: 712282

وب گردی

وب گردی