برگزاری سومین کنگره بین‌المللی فن‌آوری، ارتباطات و دانش   

سومین کنگره بین‌المللی فناوری، ارتباطات و دانش (ICTCK 2016)  هشتم و نهم دی سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر اجرایی کنگره فناوری، ارتباطات و دانش گفت: این کنگره با هدف ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای ارائه جدیدترین یافته های علمی در قالب ۴ کنفرانس در واحد مشهد برگزار می شود.
داود بهره پور دبیر اجرایی این کنگره در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری سومین کنگره بین المللی فن‌آوری، ارتباطات و دانش گفت:کنگره بین‌المللی فناوری، ارتباطات و دانش با هدف ارائه آخرین دستاوردهای مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در قالب سخنرانی و گردهمایی اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و اندیشمندان برای ارائه جدیدترین یافته های علمی در قالب ۴ کنفرانس در واحد مشهد برگزار می شود.
وی افزود: این کنگره شامل پنجمین کنفرانس بین المللی فن آوری اطلاعات، ‌حال و آینده، چهارمین کنفرانس بین المللی سیستم های پیچیده و هوشمند و سومین کنفرانس بین المللی مهندسی الکترونیک، مخابرات، ‌کنترل و قدرت و سومین کنفرانس بین المللی مهندسی دانش، اطلاعات و نرم افزار است.
عضو هیات علمی واحد مشهد به کارگاه های برنامه ریزی شده برای این کنگره اشاره کرد و افزود: دو کارگاه روش تحقیق و مقاله نویسی در آبان ماه برگزار شد و 4 کارگاه دیگر شامل؛ برنامه نویسی موازی با واسط ارتباط پیام (MPI)، آشنایی با محیط پردازش ابری Hadoop ، آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع و آشنایی با نسل نو اینورترهای خورشیدی طی روزهای چهارم تا ششم آذرماه برگزار شد .
بهره پور از حضور کریم زارع ریاست محترم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، سعید سهراب پور قائم مقام محترم بنیاد ملی نخبگان به عنوان سخنران های مدعو این کنگره یاد کرد.
وی اعضا کمیته علمی کنگره شامل 60 نفر از دانشگاه های مختلف دانست و در رابطه با فرآیند داوری مقالات گفت: داوری هر مقاله توسط سه داور تخصصی انجام می شود و داوران موظف به بیان نقاط قوت و ضعف مقاله هستند.
دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی فن‌آوری، ارتباطات و دانش تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده مقالات منتخب کنگره در ژورنال International Journal of Internet Technology and Secured Transactions که دارای ایندکس های معتبر بین المللی است و مجله «فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی (فنی مهندسی سابق) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد» که دارای رتبه علمی پژوهشی از دانشگاه آزاد اسلامی است (به زبان فارسی و انگلیسی) و ژورنال Journal of Soft Computing and Applications چاپ می شود.
دبیر اجرای کنگره خاطرنشان کرد: بنابر تصمیم هیات رئیسه کنگره به بهترین مقاله برگزیده در هر کنفرانس یک جایزه نفیس در روز برگزاری کنگره اهدا خواهد شد.

205/200

کد خبر: 712322

وب گردی

وب گردی