مرحله  دوم دیدار مستقیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با دانشجویان 

دیدار صمیمانه و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با رئیس و معاونان این دانشگاه صبح امروز در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس شیخ الاسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در دانشکده علوم پایه واحد مشهد افزون بر شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده توسط دانشجویان، به سوالات آنان پاسخ گفت.
در این نشست صمیمانه که با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود، دانشجویان مقاطع مختلف دانشکده علوم پایه به بیان مهم ترین موضوعات و مشکلات خود نظیر تجهیزکلاسها و آزمایشگاه ها، فضای فیزیکی دانشکده، حمایت از ایده ها و سلف سرویس و... پرداختند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با پاسخگویی به سوالات و مشکلات؛ در بعضی موارد قول مساعدت و در بعضی موارد دستور پیگیری فوری مسائل را به معاونین مربوطه صادر نمود.
دکتر عباس شیخ الاسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: دانشکده علوم پایه نه تنها از مهمترین دانشکده ها، بلکه زیربنایی برای بقیه رشته ها است.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد اعضای هیات علمی و دانشجویان اختصاص به این دانشکده دارد، یادآور شد: این دانشکده سابقه درخشان در تولید مقالات علمی و کسب رتبه های علمی دارد از این رو تلاش می شود ساختمانی مناسب برای این دانشکده مهیا شود.
وی بر فعال بودن تک تک رشته ها در دانشکده علوم پایه و سرمایه گذاری برای رشد و ارتقاء آنها تاکید کرد و گفت: رشته های این دانشکده پایه و اساس سایر رشته ها است، بنابراین تضعیف آنها باعث ضعف سایر رشته ها می شود.
این مسئول ؛ مهمترین معضل این دانشکده را مکان و فضای مناسب دانست و گفت: تجمیع یا انتقال این دانشکده به مکان مناسب همراه با تجهیز کلاسها و آزمایشگاه ها درصدر امور دانشگاه است.
شیخ الاسلامی بردانشجو محور این دانشگاه تاکید کرد و گفت: تکریم دانشجو وظیفه ذاتی ما است از این رو دانشجویان نیز باید کارآفرین باشند.
وی بر توسعه و تقویت هدفمند برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و گفت:علم بدون اخلاق بی ارزش است، بنابراین علم و دانش زمانی ارزش آفرین است که محتوای آن ارزشی باشد، لذا دانشجویان نیز بایستی این نکات ظریف اخلاقی را سرلوحه کارهای آینده خود قرار دهند.
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت دانشگاه مبتنی بر استفاده از نظر و ایده ی استادان و دانشجویان است، اظهار داشت: همین ایده هاست که منجر به ایجاد طرح پژوهشی و درنهایت تولید محصول می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پرداخت شهریه گفت: دانشجویان می توانند با دریافت وام دانشجویی از بانک مهر ایران شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند که این وام 4 درصدی از بهمن ماه قابل پرداخت است.
این مسئول با توجه به مدیریت خود در واحد مشهد، اظهار کرد: تاکنون نه تنها ملکی از واحد مشهد کاسته نشده، بلکه به آن افزوده شده و تمام کارهایی که طی این سه سال انجام شده در راستای سرمایه گذاری برای آینده دانشگاه بوده است.
در این نشست معاون آموزشی، دانشجویی فرهنگی ، اداری مالی ، برنامه ریزی و اقتصاددانش بنیان به سئوالات مطرح شده در حوزه کاری خود پاسخ گفتند.
دکتر شیخ الاسلامی ومعاونین وی بعد از نشست با دانشجویان در جلسه ای جداگانه با ریاست دانشکده علوم پایه و مدیران گروههای آموزشی و نمایندگان کارکنان این دانشکده؛ به نقطه نظرات آنان در زمینه های آموزشی و سایر مسائل گوش فرا دادند و آنان نیز مسائل و مشکلات خود را با ریاست دانشگاه در میان گذاشتند .
شیخ الاسلامی و معاونین وی در خصوص مسائل مطرح شده توضیحاتی ارائه کردند و وعده دادند تا از حداکثر توان برای رفع مشکلات استفاده کنند.
این دومین دیدارصمیمی دومین دور دیدار مستقیم ریاست دانشگاه با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد است که دور اول آن در همه دانشکده های این دانشگاه در سال 93 برگزار شد.
گفتنی است : دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم اکنون دارای حدود4 هزار دانشجو است که در9 گروه آموزشی؛ فیزیک، شیمی، ریاضی، آمار، زمین شناسی، زیست شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک و علوم تربیتی تحصیل می کنند.

200/202

کد خبر: 712329

وب گردی

وب گردی