دکتر سید طه هاشمی:  راهبرد و هدف حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی حفظ کرامت انسان هاست 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: راهبرد و هدف حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه این است که کرامت انسان ها حفظ شود. 

به گزارش ایسکانیوز، دیروز دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد شمس رییس و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ، میهمان واحد پرند بودند و از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.
در این بازدید که به دعوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و به مناسبت روز دانشجو و آغاز هفته وحدت صورت گرفت ، دکتر سیدطه هاشمی و دکتر احمد شمس ، ابتدا بر سر مزار دو شهید گمنام حضور یافتند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند. سپس دکتر هاشمی به نیابت از دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، یادمان همبستگی دانشجویی را در واحد پرند رونمایی کرد.
هاشمی پس از رونمایی این یادبود ، به مناسبت روز دانشجو و آغاز هفته وحدت با دانشجویان واحد پرند دیدار و گفت و گو کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک روز دانشجو و فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت ، گفت: هفته وحدت ، تمرینی برای مقابله با تفرفه و اختلاف های بی پایه ای است که درون خانواده جهان اسلام به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه وحدت مذاهب اسلامی بیش از سایر نهادهای علمی و آموزشی است که بر اساس رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری (مدظله عالی) و آرمان های انقلاب حرکت می کند.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی ما و بر پایه کلام امام صادق (ع) علم 27 حرف است و تا زمان ظهور حضرت حجت، تنها دو حرف از 27 حرف علم، مکشوف می‌شود.
هاشمی تصریح کرد:‌ این تصویر کاملا با توسعه تکنولوژی و پیشرفت علم، تطابق دارد. امروزه فیزیولوژیست ها ثابت کرده‌اند که بشر تاکنون از ظرفیت کمی از مغز خود استفاده کرده است و زمانی فرا خواهد رسید که قدرت پردازش اطلاعات در مغز با استفاده از ظرفیت همه سلول های مغز ، ممکن می‌شود.
وی توضیح داد: در آن روز، بشر از یک سو به همه اسرار و رموز هستی و بر کرات و سیارات آسمان و کهکشان ها دست می‌یابد و از سوی دیگر بر ریزترین اسرار هستی مسلط می‌شود. آنگاه است که انسان احساس می کند این جهان برای او کوچک است. در آن حال ، انسان که وارد جهانی به مراتب بالاتر و پر رمز و رازتر می شود. اسلام در یک چنین وضعیتی قادر است جامعه جهانی را اداره کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که امروز کسانی با ضعف و ناتوانی خود، به گونه ای عمل می کنند که نشان می دهند انگار اسلام در زمان متوقف شده است و قادر به حل مسائل کلیدی جامعه نیست. اینها کسانی‌اند که با جمود فکری خود و عملکردهای غلط، جوانان و جامعه را از اسلام ناامید می کنند. به همین دلیل ، این افراد خادم اسلام نیستند.


هاشمی با بیان اینکه امروزه حرکت های تند و تفکرات متحجر به خصوص تفکرهای داعشی و تکفیری و طالبانی ، تهدیدی برای چهره منور اسلام به شمار می آید ، خاطرنشان کرد: اسلام دین عقلانیت و اعتدال است و امروز اگر ما از اسلام و طرز حکومت علوی حرف می زنیم باید نمونه عملی آن را نشان دهیم. باید با ترسیم تصویری واقعی و زیبا از اسلام به عنوان بر‌ترین ادیان، سبک زندگی معنوی و مدرن را که نیاز بشریت امروزی است، معرفی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ، تاکید کرد: راهبرد و هدف حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه این است که کرامت انسانها حفظ شود.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: دانشگاه باید دو ویژگی مهم باید داشته باشد ، اول تعالی فکر و آزاد اندیشی و دوم تقدس که همه باید رعایت کنند. اگر شرایط فراهم شود دانشگاه های ما به مرحله بلوغ می رسند و هر دانشجویی فرصت می یابد که هم حرف خودش را بزند و هم قوانین و مقررات دانشگاه را رعایت کند. دانشجو همین که وارد دانشگاه شد باید تفاوت این محیط با بیرون را کاملا احساس کند و مطمئن باشد که کرامت انسانی اش حفظ خواهد شد.
هاشمی همچنین با اشاره به ارزش های بسیج ، اذعان داشت: بسیج ، تفکری است که بنیان گذار آن امام خمینی (ره) است و اکنون نیز این تفکر را مقام معظم رهبری (مدظله عالی) دارند.
وی افزود: بسیج ، یک تشکیلات سیاسی نیست. بسیج ، یک جریان فکری است و راست ، چپ، اصلاح طلب ، اصولگرا و غیره نمی شناسد. مثلا در جنگ تحمیلی هر کدام از ما یک گرایش فکری داشتیم اما همه در خدمت جبهه بودیم و هیچ فردی به تفکر سیاسی اشخاص نگاه نمی کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش دانشگاه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه گفت: اگر قرار باشد نگاه به فرهنگ در دانشگاه ، مناسبتی باشد و فقط به برگزاری مراسم در روزهای خاص ، مثل 16 آذر ، دهه فجر و 28 صفر ختم شود بهتر است این امور به سازمان های تبلیغاتی واگذار شود ؛ چرا که یقینا در این زمینه عملکرد بهتری خواهند داشت.
هاشمی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی به تلألو ارزش‌های انسانی در بین دانشگاهیان اهتمام ویژه‌ای داشته ایم و در عین حال که به ظاهر دین پرداخته ایم به باطن نیز توجه اساسی داشته ایم.
وی اظهار کرد: سبک زندگی یعنی اینکه ما مدل تعریف کنیم و در اختیار جوانان قرار دهیم. اگر ما مدل سالم در اختیار جوان قرار ندهیم مدل را از فیلم ها و سریال های ترک و آمریکایی یا الگوهای غربی فرا می گیرد.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به حجم اطلاعاتی که به وسیله اینترنت و ماهواره ها وارد کشور می‌شود، اگر بسترسازی درست فرهنگی و اجتماعی مناسب با نیاز امروز جامعه تبیین نشود و مخاطب شناسی درستی صورت نگیرد، فعالیت‌های دینی در کشور به درستى انجام نخواهد شد. متاسفانه امروز موسسات و افرادی از خارج هر روز موضوعی را بیان می‌کنند تا مفاهیم دینی و اعتقادی را از حل مشکلات ناتوان جلوه دهند. در همین راستا متاسفانه مدیران و برنامه ریزان به نیازهای روز جامعه در حوزه فرهنگی به شکل مطلوب توجه نمی کنند.

200

کد خبر: 712348

وب گردی

وب گردی