برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و سلامت در واحد بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی

به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر، کارگاه آموزشی یک روزه ای با محوریت پیشگیری از سرطان و بویژه سرطان سینه، ویژه دانشجویان خواهر مستقر در خوابگاه‌ها اجرا شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس اشکان معصومی مدیرکل دانشجویی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه یکی از رسالت های دانشگاه، آگاهی بخشیدن است، گفت: بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، ریشه در عدم آگاهی لازم از موضوعات مهمی چون سلامت جسم و روان دارد.

معصومی با بیان اینکه واحد بوشهر در تلاش جدی برای اصلاح و بهتر کردن سبک زندگی دانشجویان، کارکنان، خانواده آنان و در پی آن همه مردم استان است، ابراز کرد: برنامه های متنوع ورزشی، بازدید علمی، آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه های سلامت دانشجویی همراه با کارگاه های آموزشی بهداشت و سلامت از جمله برنامه های در حال انجام این واحد در راستای شادابی و آگاهی بخشی است.

در این کارگاه دکتر نوروزی مدرس کارگاه با بیان اینکه سرطان سینه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص داده است، گفت: این نوع سرطان، شایعترین بدخیمی تشخیص داده شده در میان زنان جوامع است.

وی با تأکید بر آمار بالای فوت بر اثر ابتلا به سرطان سینه، تصریح کرد: تشخیص زودرس این بیماری در طول عمر بیمار، نوع درمان و هزینه های درمان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدرس کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان افزود: یکی از اصلی ترین روش های تشخیص زودرس بیماری، توجه به تغییرات ظاهری بدن و معاینه ماهیانه توسط خود افراد است.

وی ادامه داد: وجود توده های با قوام سفت و متراکم، تغییرات بافت سینه و خروج ترشحات از مواردی است که در صورت مشاهده باید به آن توجه کرد.

نوروزی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ابتلا به این بیماری کشنده اثرگذار است، تشریح کرد: از جمله این موارد می توان به سابقه بیماری در اعضاء درجه یک خانواده چون خواهر یا مادر، فقدان بارداری یا بارداری در سنین بالا، هورمون درمانی، رژیم غذایی سرشار از نمک و چربی و فاقد فیبر، عدم فعالیت مناسب بدنی،مصرف دخانیات و ... اشاره کرد.

200/202

کد خبر: 712421

وب گردی

وب گردی