دوره پژوهش های غیر کاربردی و کتابخانه‌ای به پایان رسیده است

نصیری زاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دهه ترسیم کیفی سازی و اثبات آن را به جامعه علمی کشور سپری می کند و لازمه این امر همانا انجام طرح های پژوهشی ماندگار و مفید در کشور است

به گزارش ایسکانیوز، نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مخالفت صد درصدی خود با انجام پژوهش های غیر کاربردی در دانشگاه گفت: زمان انجام پژوهشهای غیر کاربردی در دانشگاه و به اصطلاح پژوهشهایی که جایگاه آن در کتابخانه های دانشگاه است به اتمام رسیده چرا که هیچگاه این تحقیقات کاربردی نشده و از این منظر یک خیانت علمی محسوب می شود. پروژه های تحقیقاتی و طرحهای پژوهشی که منجر به رفع مشکل از صنعت و جامعه به شکل و شیوه ای نشود صرف بودجه بیت المال به نفع خود است.

وی در پاسخ به سئوال تبیین عملکرد حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: با عقد تفاهم نامه های مناسب و شایسته موفق شدیم پای صنعت را به دانشگاه باز کنیم در بعضی از موارد با دریافت نامه ای از صنعت با حضور در محل کارخانه از نزدیک با مشکل مطرح شده بیشتر آشنا شدیم و موید این مطلب، حضور کارشناسانی از حوزه پژوهشی در محل یکی از کارخانجات کاشی استان بوده که اتفاق افتاده است.
نصیری زاده افزود: همکاری با اداره استاندارد استان به منظور استاندارد سازی کارگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اقدامی کم نظیر بوده که منجر به عقد تفاهم نامه و همکاری با ادارات و نهادهای دولتی شده است .

وی اظهار کرد: با برگزاری دومین جلسه نشست تخصصی کمیته ارتباط با صنعت استان یزد که با حضور معاون برنامه و بودجه استانداری، مدیر کل صنعت معدن تجارت، نمایندگان استانداری،شهرداری ،شهرکهای صنعتی، استاندارد، اداره کل گاز، اداره برق وتنی چند از صاحبنظران و صنعتگران استان برگزار شد آغاز ترسیم نقش پژوهش موثر دانشگاه برصنعت هویدا می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد تصمیمات مأخوذه و ابلاغ بخشنامه های کارشناسی شده حوزه معاونت پژوهشی سازمان در همیاری شرکت های دانش بنیان ، مراکز رشد و ساها را نقطه طلایی دوران فعالیت این معاونت به ریاست دکتر واشقانی و تیم همراه ایشان دانست.

200/202

کد خبر: 712451

وب گردی

وب گردی