برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر 

سید ابوالفضل موسوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل ویژه ای در جذب گردشگر در سطح کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه معصومه طباطبایی رئیس واحد یزد با تشکر از حضور و همکاری و همیاری مهندس موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ،با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: مهندس موسوی یکی از حامیان دانشگاه و علاقه مندان به بحث دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در این مدت بسیار همکاری خوبی با دانشگاه داشته‌اند و موید این مطلب، حضور ایشان در جمع هیأت امناء دانشگاه و بررسی و ارائه نظرات بسیار سازنده در دهمین جلسه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی یزد بود.

طباطبایی با اشاره به شیوه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در کشور گفت : دانشگاه آزاد اسلامی با کمک حضرت امام خمینی آغاز به کار کرد و اکنون نیز از هیچ بودجه دولتی کمک نمی گیرد و تنها راه اداره آن از طریق دریافت شهریه و طرح های درآمد زای برون دانشگاهی انجام می پذیرد.

وی رشد و تکثیر دانشگاه های غیر دولتی را در یزد، آفت آموزش عالی این استان دانست که هزینه ها و سرمایه های زیادی را صرف ساخت و ساز و نیرو سازی در آن می کنند و با توجه به اینکه نسبت دانشجو به دانشگاه در این استان بسیار پایین است، اظهار کرد: پیشنهاد دارم شورای آموزش عالی در استان تشکیل شده تا این شورا بتواند با حضور نمایندگان سازمانها، دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مربوطه راههای گسترش مراکز آموزش عالی را در نظر بگیرد.

موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز، حضور در جمع اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را فرصت تبادل نظر و ایده دانست و گفت: مسأله آب در استان یزد یک مبحث اساسی است که راههای انتقال آب لازم به استان یزد از روشهای گوناگون در حال پیگیری است و امیدوارم دانشگاهیان و نخبگان نیز در این مورد کمک حال دولتمردان و نمایندگان خود باشند. هر چند مسأله مهاجرت پذیری و در برخی از موارد خروج سرمایه از یزد نیز از دیگر مباحث جدی استان است.

موسوی پیشهاد تشکیل اتاق فکر ویژه با عضویت اعضای هیأت علمی و نماینده ویژه دانشگاه آزاد اسلامی یزد را نیز داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در آینده ای نزدیک گامهای مهم و اساسی را در جذب گردشگر و رونق ورود گردشگر داخلی و خارجی در داخل شهرها و کشور بردارد چرا که گستردگی این دانشگاه یکی از نقاط مثبت و مورد توجه و ویژه در بحث گردشگری است.

در این جلسه مقرر شد جلسات اتاق فکر اعضای هیأت علمی دانشگاه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ماهیانه تشکیل شده و موضوع جلسه آتی به بحث رابطه دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و همچنین راههای افزایش رونق گردشگری پرداخته و مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گیرد.

200/202

کد خبر: 712481

وب گردی

وب گردی