رحمانی فضلی: وزارت کشور با لغو سخنرانی ها به شدت برخورد می کند

وزیر کشور با اشاره به برخی اتفاقات و منع سخنرانی‌ها گفت: اگر وزارت کشور با موردی مشابه مواجه شود به طور قطع برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال و نخبه سیاسی که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور با حضور فعالان سیاسی در حال برگزاری است با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: ما شاهد وحدت، انسجام و یکپارچکی در جهت تحقق آرمان و اصول انقلاب پیش می رویم.

رحمانی فضلی با اشاره به تعهدات وزارت کشور در حوزه سیاسی گفت: قرار بود فضای سیاسی را هم آرام و هم فعال نگه داریم. روند صدور مجوزها را تسریع و تسهیل کنیم و برای فعالیت های سیاسی امنیت فراهم کنیم. همچنین قرار بوده است مشارکت را در حوزه سیاسی تقویت و انتخابات را خوب اجرا کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه توسعه و فعالیت سیاسی هیچ مشکلی برای فعالیت سیاسی نداریم و همه می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند گفت: به این معنی نیست که احتمال رخ دادن مشکل وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: همانطور که در گذشته شاهد برخی اتفاقات و منع سخنرانی‌ها بودیم، اگر وزارت کشور با موردی مواجه شود به طور قطع برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی افزود: بحث خانه احزاب که به عنوان یکی از مشکلات حوزه سیاسی بود، پس از پنج جلسه با منتخبان و موثران احزاب، دنبال شد و خانه احزاب افتتاح و امکانات در اختیارشان قرار گرفت. خانه احزاب هم به دلیل اختلاف احزاب تعطیل شده بود. علیرغم این که طرح احزاب در مجلس دنبال می شد، اما لایحه را تهیه کردیم و به مجلس بردیم. در کمیسیون هم تلاش کردیم اصلاحات متناسب با لایحه دولت انجام شود و هر زمان دیگر هم لازم باشد، اصلاحاتی انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به به مساله انتصابات در وزارت کشور گفت: مساله انتصابات در وزارت کشور چند وجهی، پیچیده و در عین حال با ظرایفی مواجه است، فرماندار که منصوب می شود کارش تنها سیاسی نیست بلکه مباحث امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و ریاست شورای تامین را بر عهده دارد و هر مشکلی که در هر دستگاهی اتفاق می افتد باید جمع کند.
وی ادامه داد: به ما حق دهید که در انتخاب فرمانداران دقت زیادی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این لایحه را آماده و به دولت ارسال کردیم ادامه داد: منتظر سیاست های کلان ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب ماندیم تا لایحه را با این سیاست ها تطبیق دهیم و پس از آن به دولت بفرستیم. در حال حاضر نیز در کمیسیون سیاسی و امنیت دولت در حال بررسی است و به زودی به صحن دولت می رود.

وزیر کشور یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم 80 درصد نیروهای مدیریتی در وزارت کشور به خصوص فرمانداران از نیروهای بیرون وزارتخانه بودند. وقتی مدیر بیرون از وزارت کشور است، انسجام و پیوستگی بین بدنه کار و انگیزه لازم و مدیریت پذیری دچار اشکال می شود.در حال حاضر بیش از 80 درصد نیروهای وزارت کشور از داخل وزارتخانه هستند. در وزارت کشور کادر سازی شده است، کادری که قدرت مدیریت جامع و همه جانبه دارند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه درحوزه امنیتی ، ایران امن ترین کشور منطقه درحوزه داخلی است،
گفت : این بدان معنی نیست که ما تهدید امنیتی نداریم ، ما روزانه با تهدیدات امنیتی مقابله می کنیم و از نظر اعتقادی با جریانات وهابی و تکفیری که انسان ها را در هدف عملیات انتحاری خود قرار می دهند مواجه هستیم .
وزیر کشور با تأکید بر تقویت مشارکت و همکاری مردم به عنوان یک ضرورت تاریخی در کشور گفت : باید به مردم ایمان واقعی داشته باشیم، مردم پایه اصلی کشور هستند و این باور را می بایست در عمل نشان دهیم .


رحمانی فضلی افزود : عرصه فعالیت احزاب نباید تنها به چند نفر در شورای مرکزی و استان ها محدود شود ، بلکه باید دریچه هار ا باز کرد و به داخل دل مردم نفوذ کرد و این درصورتی است که ما خواست دل مردم و مطالبه آنها را نمایندگی کنیم تا بتوان وحدت را در جامعه ایجاد کرد و در این بین آگاهی بخشی و بصیرت افزائی مهم است .


وزیر کشور با اشاره به قانون مداری و بیان اینکه قدرت باید در مسیر هدف و با استفاده از روش های قانونی اعمال شود گفت : برخورد صادقانه و توجه به خواست و مطالبات مردم به عنوان دو عامل مهم می تواند در موفقیت احزاب تأثیر گذار باشد .
رحمانی فضلی با بیان این که افراطی گری حتما جامعه را دچار خسران خواهد کرد گفت : نتیجه آن ظلم اجتماعی است و اعتدال امری طبیعی در حقوق بشر و انسانیت است .


وزیر کشور با بیان اینکه تلاش ما این بوده است که فعالیت های سیاسی بانوان را در جامعه تقویت و در دستور العمل ها و قوانین به آن توجه لازم داشته باشیم، گفت : در اعتقادات دینی نیز هیچ گونه مانع جدی برای فعالیت بانوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی نیست و در قانون اساسی نیز هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم .















300/302

کد خبر: 712494

وب گردی

وب گردی