برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع"ماهیت و احکام سرقفلی،حق کسب و پیشه"

کارگاه آموزشی با موضوع"ماهیت و احکام سرقفلی، حق کسب و پیشه" به عنوان یکی از چالش های عمده در رابطه با پرونده های حقوقی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سالار نوبهاری لنگرودی از اساتید خبره و توانمند رشته حقوق گفت: حق کسب و پیشه و سرقفلی از مفاهیم مربوط به قانون موجر و مستاجر بوده و علی رغم اینکه عرف آن را یکی میداند، از نظر قانون تفاوت های بنیادین و آشکاری یا یکدیگر داشته و پایگاه قانونی این دومفهوم از یکدیگر متمایز نیز است.

وی افزود: عنوان حق کسب و پیشه و تجارت که قانونگذار در سال 56 از آن نام برده و شرایط و احکام آن را بیان کرده است. در حالی که قانون گذار در سال 76 حق سرقفلی و احکام مربوط به آن را تعیین کرده و با توضیح و توصیف و بیان مصداق هایی به ادامه ی بحث و چالش های کاربردی در زمینه این دو مقوله پرداخته است.

نوبهاری هدف از بررسی این دو مفهوم را احراز شباهت ها و تفاوت هایی دانست که این دو عنوان، نسبت به هم دارا هستند و این دو حق در قانون به صورت مجزا بیان شده است.

گفتنی است، کارگاه ماهیت و احکام سرقفلی،حق کسب و پیشه" به همت حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و انجمن حقوق این واحد به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

205/200

کد خبر: 712503

وب گردی

وب گردی