اعزام 5 کاروان از دانشگاهیان خراسان‌شمالی به عتبات عالیات

رئیس شورای استانی عمره و عتبات دانشگاهیان خراسان‌شمالی با اشاره به آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره عتبات عالیات دانشگاهیان خراسان‌شمالی از اعزام پنج کاروان از دانشجویان استان به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی رستگار پور گفت: در دوره شانزدهم با توجه به حذف یک سهمیه پنج کاروان اعزام می‌شوند که از این تعداد سه کاروان به صورت هوایی و دو کاروان به صورت زمینی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام‌های دانشگاهی به دو صورت اختصاصی و عمومی انجام می‌شود، افزود: ثبت نام از 21 آذرماه شروع شده و به مدت 10 روز تا یکم دی ماه پیگیری می‌شود و در تاریخ چهار دی ماه قرعه کشی انجام می‌شود و ثبت نام کنندگان می‌توانند در دو تاریخ اولویت‌های اعزام خود را مشخص کنند.

وی به هزینه پروازهای هوایی و زمینی نیز اشاره و اظهار کرد: هزینه پروازهای هوایی حدود 18 میلیون و 500 هزار ریال است که پیش بینی می‌کنیم با توجه به گرانی دلار این نرخ نوسان داشته باشد.

رستگار پور تاکید کرد: اعزام پدر و مادر همراه دانشجویان ممنوع است و اعزام دانشجویان دختر از اول تا 14 بهمن ماه انجام می‌شود و اعزام پسران از 29 بهمن آغاز می‌شود و اعزام آخرین کاروان دوره شانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اعزام‌های دوره قبل بیان کرد: در دوره پانزدهم شش کاروان اعزامی وجود داشت که سفر چهار کاروان به صورت هوایی و دو کاروان به صورت زمینی انجام شد و طبق پیگیری‌ها و استقبال انجام شده کاروان‌های هوایی مشکلی برای اعزام نداشتند اما یکی از پروازهای زمینی به دلیل انصراف ثبت نام کنندگان حذف شد و این امر سبب حذف یک سهمیه از کاروان های دوره شانزدهم شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده درصد حوادث در بین کاروان عتبات دانشگاهیان تاکنون صفر بوده است.

وی گفت: بخش عمده ای از کاروان‌های دانشگاهیان را دانشجویان تشکیل می‌دهند اما اساتید و کارکنان نیز با حکم کارگزینی جزء مجموعه دانشگاهی محسوب می‌شوند و می‌توانند از عمره و عتبات دانشجویی استفاده کنند.

به گفته رستگار پور دانشجویان در زمان ثبت نام باید کارت دانشجویی داشته باشند و فعال دانشجویی باشند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه و رئیس شورای استانی عمره و عتبات دانشگاهیان خراسانی شمالی در خصوص وام های اعطایی نیز اظهار کرد: در خصوص عتبات بانک ملت با کارمزد چهار درصد وام‌ها را بر عهده گرفته است که مبلغ مد نظر در پروازهای هوایی 15 میلیون ریال و در پروازهای زمینی 10 میلیون ریال با بازپرداخت 18 ماهه است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 712509

وب گردی

وب گردی