لذت ناب سفر به مناطق محروم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یادداشتی در صفحه اینستاگرامش سفر به اقصی نقاط کشور به‌ویژه مناطق محرومی همچون سیستان ‌و بلوچستان و دیدار با مردمی مهربان، قدرشناس و کم توقع را از شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین بخش‌های زندگی خود اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز،سید حسن قاضی زاده هاشمی شب گذشته در این یادداشت صفحه اینستاگرامش نوشت: بدون تردید، سفر به اقصی نقاط کشور به‌ویژه مناطق محرومی چون سیستان ‌و بلوچستان و دیدار با مردمی مهربان، قدرشناس و کم توقع، از شیرین‌ترین و خاطره انگیزترین بخش‌های زندگی من خواهد بود.
آنچه طی چهار روز در این سرزمین زرخیز اما کم برخوردار دیدم، رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی در سه سال گذشته بود و افزایش دسترسی به امکانات بهداشتی، کاهش هزینه‌ها، ایجاد شغل از طریق افزایش تحرک و فعالیت بخش‌های گوناگونی که برای سلامت مردم تلاش می‌کنند، گرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
در سه سال گذشته تلاش زیادی برای محرومیت‌زدایی از چهره‌ سیستان‌ و‌ بلوچستان صورت گرفت و زحمات زیادی کشیده شده است. به گفته‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که شهرهای بلوچستان تحت مدیریت ایشان قرار دارد، اکنون 294 پروژه بهداشتی و درمانی در حال ساخت است و هیچ مرکز درمانی بدون پزشک وجود ندارد. تعداد پزشکان از 24 به 117 نفر رسیده و 61 پزشک متخصص در حال خدمات دهی به مردم خوب این منطقه هستند.
با این پزشکان هم جلسه‌ای داشتم؛ انساندوستی و عشق به خدمت در کلام و نگاه‌شان موج می‌زد. به‌واقع آنها که در محروم‌ترین استان کشور خدمت می‌کنند، چقدر فاصله دارند با برخی که زبان‌شان فقط به نقد باز است و چقدر با هجمه‌های بی‌انصافانه و بی‌محابای عده‌ای علیه جامعه پزشکی فاصله دارند.
من بر این باورم آنها که گاه از سر بی انصافی و گاه از روی غرض‌ورزی بر طرح تحول سلامت می‌تازند، حتی نمی‌دانند «فنوج»، «بنت» و «قصر قند» کجاست. نمی‌دانند محرومیت از خدمات بهداشتی و درمانی طی سال‌های گذشته چه بر سر این مردم مظلوم آورده بود و شیرینی لبخند را بر لبان آنها پس از دریافت خدمات طرح بزرگ و مردمی تحول سلامت تجربه نکرده‌اند.
و آنچه مرا به ادامه این مسیر امیدوار می‌کند، عشق همکاران سخت‌کوش و بی‌ادعایم به خدمت و دیدن لبخند رضایت در چهره مردم مهربان این سرزمین است و در آستانه هفته وحدت چه دلگرم کننده است دیدن هماهنگی، همدلی و برادری این ملت، علمای اهل تسنن و تشیع برای ساختن ایران عزیز. امیدوارم در سفرهای آتی، با تلاش همکارانم در مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی، شاهد رفاه و شادی بیشتر این مردم بزرگوار باشیم.

704

کد خبر: 712510

وب گردی

وب گردی