مشارکت 360 میلیون تومانی خیرین حوزه فناوری در حوزه علم و فناوری

رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی گفت: خیرین حوزه علم و فناوری در سال گذشته مشارکت 360 میلیون تومانی در حوزه علم و فناوری در جایزه مصطفی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی عمرانی رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی صبح امروز در نشست خبری مسابقه دانش‌آموزی نور بزرگداشت پرفسور جکی لیینگ با اشاره به برگزاری دوسالانه جایزه مصطفی به مناسب هفته وحدت اظهار داشت: مسابقات دانش‌اموزی هر سال برگزار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی در دبیرخانه جایزه مصطفی اجرایی شده و نقش خود را در حوزه علم و فناوری با هدف امیدبخشی، ایجاد افق‌های جدید، نگرش در حوزه‌ فناوری در بین دانش‌‌آموزان برگزار می‌کند که در سال قبل این مسابقات به مناسب بزرگداشت هزارمین سال تألیف کتاب اسلامی ابن هیثم انجام شد و این بزرگداشت بهانه‌ای برای دانش آموزان شد که نسبت به حوزه علم و فناوری یک دید و نگرش روشنی داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این مسابقه دانش‌آموزی تأمین کار تیمی بود و آثار زیادی به دبیرخانه آن در سال گذشته ارسال شد و اختتامیه آن در روز عید مبعث برگزار و در همین دوره هزار و 370 اثر دانش‌‌آموزی به این دبیرخانه ارسال و هزار و 300 دانش‌آموز به رقابت با یکدیگر پرداختند.

عمرانی با بیان اینکه در دوره گذشته 4 هزار و 175 تیم از 28 استان کشور شرکت داشتند، افزود: 440 مدرسه و 50 پژوهش‌سرا در این مسابقه ما را همراهی کرده‌اند و یکی از نقش‌هایی که این مسابقات در حوزه علم و فناوری داشت، استفاده از ظرفیت و پتانسیل واقفین و خیرین در حوزه علم و فناوری است به طوری که 400 مدرسه در این مسابقات با ما مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: به وسیله خیرین حوزه فناوری آزمایش‌های نور تجهیز شدند و خیرین از مشارکت 360 میلیون تومانی برخوردار بودند به طوری که 20 مرکز آموزشی در سراسر کشور بیشترین مشارکت را داشته و بهترین نتایج را کسب کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

204/200

کد خبر: 712546

وب گردی

وب گردی