پوتین: آماده‌ایم تا سهم خودمان را در ارتقای روابط با آمریکا بپردازیم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت، مسکو آماده است تا سهم خود را برای ارتقای روابط با ایالات متحده آمریکا تحت حکومت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیپون گفت: رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده خواستار عادی‌سازی روابط شده است و ما از آن حمایت می‌کنیم و آماده‌ایم تا سهم خودمان را ادا کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که تحریم‌های غرب مانعی بر سر مذاکرات با ژاپن است. پوتین قرار است پنج‌شنبه عازم ژاپن شود و احتمالا مذاکره درباره تحریم‌ها و نیز گفت‌وگو درباره اختلاف دیرینه بر سر جزایر مورد مناقشه در دستور کار است.

پوتین گفت، تحریم‌هایی که غرب پس از الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال کرد، مانعی بر سر راه مذاکرات درباره معاهده صلح با ژاپن است.

رهبر روسیه در مصاحبه‌ای با یومیوری پیش از نشست ۱۵ و ۱۶ دسامبر با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت، روسیه برای مذاکره درباره فعالیت اقتصادی مشترک با ژاپن در جزایر مورد مناقشه آماده است.

با این حال پوتین گفت که هرگونه فعالیتی باید زیر نظر حاکمیت روسیه باشد. پوتین همچنین گفت که پیشنهاد ژاپن برای همکاری اقتصادی با توکیو در هشت حوزه به فضای مذاکرات با این کشور کمک می‌کند. او همچنین خواستار ایجاد فضای اعتماد، دوستی و همکاری و نیز توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور شد.

ایسنا

308/300

کد خبر: 712596

وب گردی

وب گردی