شریعتمداری:حمایت از تولید داخل بر همه ما واجب است/بخش خصوصی برای دریافت مطالبات خود فشار کمتری به دولت وارد می کند

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: حمایت از تولید داخل بر همه ما واجب است و نباید این وظیفه را تنها بر دوش اتاق بگذاریم و اینها نیازمند حرکت جدی است .

به گزارش ایسکانیوز ،محمد شریعتمداری معاون اول رئیس جمهور در بیست و یکمین جلسه هیات نمایندگان گفت: بایدبازنگری در قانون اتاق بازرگانی صورت گیرد،چرا که حضور بخش خصوصی در گذشته بیش از الان بود و من به آن دوران قبطه می خورم.
او با اشاره به در اختیار داشتن 120 هزار میلیارد پروژه افزود :در گزارش آمده است که 120 هزار میلیارد تومان پروژه در اختیار ما قرار دارد و با توجه به اینکه ارتباط دولت و خارج کشور با مشکلاتی مواجه است اما بخش خصوصی براحتی می تواند این ارتباط را برقرار سازد.

او همچنین اظهار داشت: اکنون بخش خصوصی برای دریافت مطالبات خود فشار کمتری به دولت وارد می کند در حالی که شما باید از دولت سوال کننده باشید و از دولت پاسخ بخواهید.

شریعتمداری تصریح کرد:دولت کارش را با حضور و مشارکت 3 قوه اداره می‌ کند و نمی‌توانیم حتی یک تصمیم را هم بدون نظارت این قوا اتخاذ کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: دیوان محاسبات در جلسات حضور مستمری دارد و قبل از بروز تخلف می‌گویند که در صورت بروز آن چه عواقبی در انتظار دولت است و ظاهرا به پیشگیری قبل از عمل اعتقاد دارند، در حالی که باید وقتی جرمی اتفاق می‌افتد، با آن مقابله شود.

او همچنین در مورد سفرهای استانی دولت اظهار داشت :ما در این سفرها با اقشار مختلف اعم از اعضای هیات علمی محلی هر استان ،فعالان اقتصادی و اقتصادیون ،هنرمندان و در مجموع از مردم و ساکنین هر استان نظر سنجی به عمل آورده و میزان رضایتمندی و یا نارضایتیشان را از دولت جویا می شویم.

معاون اول رئیس جمهور با نقد به نام قرار دادن صنعت خودروسازی به نام بخش خصوصی افزود : در حالیکه این بخش خصوصی نیست نام گذاری آن به بخش خصوصی کاری اشتباه است و باید اصلاح شود.

شریعتمداری از نبود حضور موثر نسبت به گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت : متاسفانه نسبت به گذشته افول حضور جدی در صحنه اجرا داریم.ما نیاز به سرمایه گذار خارجی داریم اما همچنان شنیدن حتی اسم آن برای بعضیها خوشایند نیست.

او در پایان به حمایت از تولید داخل تاکید کرد و گفت : حمایت از تولید داخل بر همه ما واجب است و نباید این وظیفه را تنها بر دوش اتاق بگذاریم و اینها نیازمند حرکت جدی است .

101/402

کد خبر: 712612

وب گردی

وب گردی