کتاب آسمانی قرآن کتاب وحدت است

امام جمعه اهل سنت هشجین گفت: کتاب آسمانی قرآن کتاب وحدت است و زمانیکه قرآن نازل شده، تمام بندگان را با هم برادر خطاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حاج شیخ حکمت الله رمضانی امام جمعه اهل سنت هشجین در سمپوزیوم بین المللی وحدت و اخوت اسلامی در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون وحدت اسلامی، گفت: کتاب آسمانی قرآن کتاب وحدت است و زمانیکه قرآن نازل شده، تمام بندگان را با هم برادر خطاب کرده است.

وی با بیان اینکه همه انسان ها در هر جای دنیا و در هر سطح علمی که باشند، باید وحدت عملی را فراموش نکنند، افزود: منجی عالم بشریت، فخر و انگیزه خلقت است و بدین ترتیب همه ما چه شیعه و چه اهل سنت، با هم برادر بوده و مسیر، قرآن و قبله ما یکی است.

رمضانی با بیان اینکه از هر فردی که به برادر خود می نگرد، باید بوی رحمت الهی از چهره وی درک شود، تصریح کرد: رهبر شیعیان ترکیه برای حفظ حیثیت و شرف اسلام در برابر کمونیست ها و از خدا بی خبرها ایستاده و قداست آنرا حفظ کرده است.

امام جمعه اهل سنت هشجین با بیان اینکه ۴۵ درصد مردم هشجین اهل سنت و ۵۵ درصد شیعه هستند، افزود: همه اهالی هشجین اهل علم و ادب بوده و مانند برادر باهم زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که آستین بالا زده اند و شیرازه اسلام را با خون دل محکم کرده و به مردم ارائه داده اند، عزیزان و برادران ما هستند.

رمضانی با بیان اینکه اگر اهل سنت امام حسین(ع) را نشناسند مسلمان نیستند، خاطرنشان کرد: ما همگی فرزند قرآن هستیم و اسلام مکتب واقعی و انسان ساز است و بدین ترتیب قرآن این حماسه و انقلاب را که پیامبر اکرم(ص) برای ما بندگان ارمغان آورده است، در هر آیه اش یک نور قرار دارد.

کد خبر: 712616

وب گردی

وب گردی