مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

مراسم بزرگداشت مقام شهیدان والامقام مدافع حرم اهل بیت(ع) با عنوان شبی با مدافعان عرش در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز، مراسم شبی با مدافعان عرش که با حضور مسئولین دانشگاهی، دانشجویان و خانواده های شهدای مدافع حرم در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، جمعی از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب(س) خاطراتی از شهیدان کوهساری، قاسمی، هریری، عطائی و برادران بختی روایت کردند.
این مراسم که با شعرخوانی شاعران مشهدی در وصف مدافعان حرم همراه بود، از خانواده های شهیدان قاسمی دانا، جهانی، حریری، کوهساری، عطایی و بختی تجلیل بعمل آمد.
سردار علی صلاحی، جانشین لشگر ویژه شهدا وفرمانده تیپ مدافعان حرم در این مراسم با بیان اینکه جنگ در سوریه و عراق جنگ ایدئولوژی است و نبرد بین دو عقیده اسلام ناب و اسلام تکفیری است ، اظهار داشت: دفاع جوانان مدافع حرم از ایدئولوژی اسلام ناب است.
وی شکست وحدت مسلمانان را از دلایل دیگر وقوع جنگ در سوریه و عراق دانست و گفت: دشمنان اسلام با حمله به قرآن و پیامبر(ص) به عنوان محور وحدت مسلمانان درصدد شکستن اتحاد امت اسلامی هستند بطوریکه ظهور سلمان رشدی و وقوع جنگ در منطقه نیز از نقشه های دشمنان درهمین راستا است.
جانشین لشکر ویژه شهدا با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس رزمندگان دلیر و شجاع بسیاری داشتیم گفت: زمانی که هنوز این نبرد آغاز نشده بود با خود می اندیشیدم اگر جنگی درگیرد آیا جوانان به میدان می آیند، که امروز این شهدا نشان دادند، خواهند آمد.
حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به خانواده های شهدا، بیان داشت: دفاع ازحرم تنها دفاع از حرم حضرت زینب (س) نیست بلکه دفاع ازاهل بیت (ع) در سراسر دنیا است.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول (ص) گفت: بالاتر از شهادت ارزش و خوبی وجود ندارد.
اجرای سرود و پخش کلیپ شهدا از دیگر برنامه های مراسم شبی با عرشیان بود که به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده فنی و مهندسی واحد مشهد برگزار شد.

200

کد خبر: 712646

وب گردی

وب گردی