ظریف و عراقچی امروز به کمیسیون امنیت ملی مجلس می روند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه عصر سه شنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران، فعالیت دیپلمات های فرانسوی و کنوانسیون پالرمو پاسخ می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه شنبه به ایرنا گفت: تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران سوالاتی را برای اعضای کمیسیون ایجاد کرده که دو مقام وزارت امور خارجه در نشست امروز به این سوال ها پاسخ خواهند داد.

روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی درباره سوال هایی که در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح می شود، گفته بود: سوال اول در خصوص علت تلاش وزارت امور خارجه برای عضویت در کنوانسیون پالرمو است؛ وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد که آیا تلاش برای عضویت در کنوانسیون پالرمو به خاطر رایزنی های در حاشیه مذاکرات برجام رایزنی است یا خیر چرا که این یک کنوانسیون بین‌المللی است که کشورهای استکباری در آن نقش پررنگ و موثر داشته و فعالیت های آن را به نفع خود مصادره می کنند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: در کنوانسیون پالرمو جریان های سالمی همچون حزب الله را که برای دفاع از وطن خود در جبهه مقاومت جلوی رژیم اشغالگر قدس ایستاده و دیگر نهضت های آزادی بخش را محکوم می کنند و به رسمیت نمی شناسند؛ از این رو لازم است ظریف در این خصوص توضیحاتی ارائه کند.
حاجی دلیگانی در ادامه به سوال بعدی که قرار است فردا از سوی وی به همراه پژمان فر، رنجبرزاده، قاضی پور، چنارانی، نوروزی، کریمی قدوسی و کوچکی نژاد مطرح شود اشاره و بیان کرد: اخیرا چند دیپلمات فرانسوی که در حال عکسبرداری و جاسوسی در یکی از نقاط مرزی کشورمان بودند در حالی که تمام امکانات شناسایی همراهشان بود توسط نیروهای سپاه دستگیر شدند.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در حالی که مشخص بود کار دیپلمات های فرانسوی کاملا هدفمند است، وزارت امور خارجه با پیگیری های خود مانع طی روال معمول درباره این افراد شد و آنها آزاد شدند؛ ضمن اینکه این وقایع با مسائلی که درباره پایگاه نوژه مطرح می شد، همزمان بود؛ لذا وزیر خارجه باید در خصوص این اقدام وزارتخانه نیز پاسخگو باشد.

308/300

کد خبر: 712654

وب گردی

وب گردی