آشنایی با پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/نوابی کردآبادی: با تلاش های بسیار بیشتر ایده هایم به واقعیت تبدیل شده است

پژوهشگر واحد دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون حمایت های مثبت و سازنده ای از پژوهشگران صورت گرفته گفت: با توجه به معضلات و مشکلات پیش روی پژوهش خوشبختانه با تلاش های شخصی، بیشتر ایده هایم تبدیل به واقعیت شده است.

سید علی نوابی کردآبادی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: تاکنون حمایت هایی که از پژوهشگران صورت گرفته کاملا مثبت و سازنده بوده است اما با توجه به معضلات و مشکلات بسیار، تلا ش های خوبی در زمینه پژوهش توسط پژوهشگران مشتاق صورت گرفته است و خوشبختانه ایده تبدیل به واقعیت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از ایده ها آماده اجراست اظهار داشت: مقالات با کسب اجازه توسط مقامات اجرایی عملیاتی می شوند در غیر این صورت در ویترین دانشگاه بلا استفاده مانده و خاک می خورند.

وی با ابراز تاسف از حمایت نشدن دانشجویانی که ثبت اختراع کرده اند گفت: در حال حاضر مشغول به راه اندازی دستگاهمان هستیم و کار به صورت گسترده و در قالب یک شرکت دانش بنیانی انجام می شود.

نوابی کردآبادی در مورد آخرین اختراعش گفت: به صورت گروهی موفق به اختراع سیستم مدیریت حضور و غیاب شده ایم. با توجه به اینکه در گذشته ثبت تخلفات به صورت دستی انجام می شد. در روش قدیمی ممکن بود فردی به جای شخص دیگری امتحان بدهد زیرا حضور و غیاب به صورت دستی انجام می شد. در حال حاضر این دستگاه به صورت اثر انگشت سیستمی اطلاعات امتحان را گرفته و عکس افراد را با شماره صندلی تطابق می دهند و اگر فردی سرجایخود نشسته باشد؛ سیستم، مراقب را از تخلف آگاه می کند.

وی اظهار داشت: کاربرد دیگر دستگاه حضور و غیاب به این صورت است که در انتهای امتحان دستگاه، با ارائه گزارش تعداد حاضرین و غائبین را مشخص می کند. به طوریکه همزمان تعداد غائبین به همراه گزارشی از تخلفات در لحظه در سیستم انضباطی دانشجو ثبت شده و نیازی به ورود دستی در سیستم نیست.

وی افزود: سیستم مدیریتحضور و غیاب در امتحان به سه شاخه، حراست و کمیته انضباطی دانشگاه و ارائه مورد انضباطی دانشجو با اثر انگشت و در برگزاری آزمون سراسری کنکور که توسط دانشگاه ها صورت می گیرد.

نوابی کردآبادی در خصوص حمایت دانشگاه از پژوهشگران گفت: حمایت های کانون پژوهشگران جوان دانشگاه چندان قابل توجه نیست و بیشتر به مناسبت نمایشگاه هفته پژوهش یادی از پژوهشگران شده و در طول سال خبری از پژوهشگران نمی گیرند.

نوابی اظهار داشت: باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد فعالیت های زیادی دارد اما پارامترهای زیادی برای دانشجویان پژوهشگر برای عضویت دارد که عده ای یا حائز این پارامترها نیستند و اگر هم باشند حمایت باشگاه پژوهشگران بیشتر به مقالات علمی، دانشجویان تخصیص می یابد تا اختراعات.

وی افزود: مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران به صورت دو خط موازی عمل می کنند. در بخش اختراعات باید با بخش مرکز رشد و فناوری پژوهشگر هماهنگی صورت گیرد و در این باره باشگاه پژوهشگران حمایت چندانی از مخترعین به عمل نمی آورد.

پژوهشگر و مخترع اصفهانی تصریح کرد: در حال حاضر نیازی به تقدیر از سوی هیچ نهادی نداریم و تنها خواستاریم دانشگاه به قراردادی که با پژوهشگران منعقد کرده؛ پایبند باشد. زیرا طرح ما تمام دانشگاه ها مفید فایده است اما هزینه اصلی این طرح را تاکنون خودمان پرداخت کرده ایم و معطل هستیم تا دانشگاه پول خودمان را به ما برگرداند.

نوابی کردآبادی در پایان گفت: از سالی که در این دانشگاه به عنوان پژوهشگر مشغول به فعالیت هستم فقط و فقط هفته پژوهش گل سرسبد دانشگاه می شویم و بعد از هفته پژوهش دیگر کسی ما را نمی شناسد.

205/200

کد خبر: 712660

وب گردی

وب گردی