سلطانی : امضا تفاهم نامه هایی میان اتاق تهران  ودانشگاه ها و پارک های علم و فناوری

نایب رئیس اتاق تهران گفت :با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در حال همکاری هایی هستیم که به زودی نیز تفاهم نامه هایی را امضا و اجرایی خواهیم کرد.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق تهران در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز در باره استفاده از شرکت های دانش بنیان گفت :ما تشکل های دانش بنیان متعددی در اتاق داریم ، که بسیاری از آنان نیز در سال های گذشته شکل گرفته ودر بخش خصوصی جای خود را باز می کنند .

او افزود: چند سالی است با آنها وارد تعامل شده ایم و با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در حال همکاری هایی هستیم که به زودی نیز تفاهم نامه هایی را امضا و اجرایی خواهیم کرد.

نایب رئیس اتاق تهران با اشاره به همکاری اتاق ها با شرکت های دانش بنیان اظهار داشت : اتاق های استانی ما ارتباطاتشان را در سطح استان با علم و فناوری گرفته اند و آنها هم همکاری هایی انجام می دهند .

او با مهم دانستن استفاده از این شرکت ها افزود : این بخش یکی از بخش هایی است که می تواند آینده اقتصاد ما را متحول کند و در صورت توجه خوب و درست به آنان ،می تواند دوران گذار اقتصاد ما را از اقتصاد سنتی به اقتصاد مبتنی بر خلاقیت تا حدی هموار کند و در صورت عدم توجه به آن ، اقتصاد ما در سال آینده با ورشکستگی های بزرگی مواجه می شود ،چرا که از آنجا که چرخه عمر بعضی از صنایع ما به پایان رسیده ،جایگزینی برای آن وجود ندارد .

سلطانی افزود : همچنین چرخه عمر برخی دیگر در سال های آینده به تدریج به پایان می رسد که اینها باید با صنایع ،رویکردها و فناوری های جدیدجایگزین شود ، پس بنابراین بخش سنتی باید با بخش دانش بنیان و فناور همکاری کرده و گره بخورد و تا باعث شود وضعیت موجود در مسیر انتقالی به جای ورشکستگی با تحول اتفاق بیفتد .ما به این قضیه اعتقاد داشته و فعالیت هایی نیز در این راستا انجام داده ایم که البته از نظر من راضی کننده نیست و باید تلاش بیشتری را وقف آن کنیم .

نایب رئیس اتاق تهران در پایان با تحسین عملکرد دانشگاه ها در ایجاد پارک های علم و فناوری افزود :به طور کلی همه دانشگاه های متولی پارک های علم و فناوری ، حرکت اولیه بسیار خوب و مثبتی داشته اند ،که در صورت اداره صحیح و توسعه آنها ، و با نظر به مدل های موفق جهانی، می توانند در کنار دانشگاه های معتبر جهان شکل گرفته وخروجی های بسیار خوب و قوی ای داشته باشند .

101/402

کد خبر: 712670

وب گردی

وب گردی