یزدانی  : سرانه مصرف مبلمان در ایران بالاتر از متوسط جهانی است

معاون وزیر صنعت گفت: ارزش مبلمان بازار ایران 5 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود که این امر نشان دهنده آن است که مصرف سرانه مبلمان در ایرانی کمی بالاتر از متوسط جهانی است.

به گزارش ایسکانیوز،علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت در نهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی هنر، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) اظهار کرد: صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسطه کشور به حساب می‌آید که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.

یزدانی ادامه داد: 226 واحد تولید کننده عمده مبلمان و 46 هزار واحد تولیدی و فروش صنفی مبلمان به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می‌کند که این تعداد 8 درصد اشتغال کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: تولید کنندگان مبلمان در دنیا عمدتا خود کوچک و متوسط به حساب می‌آیند به طوری که در کشور انگلستان 95 درصد از بنگاه‌های مبلمان خرد و زیر 10 نفر تا 50 نفر هستند، در کشور ایتالیا نیز کارگاه‌های کوچک مبلمان‌سازی کار می‌کنند و در دانمارک به عنوان کشوری که 20 درصد صادرات مبل اروپا را در اختیار دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود ادامه داد: بازاریابی، دانش و مدیریت نیروهای انسانی از اصول حفظ فعالیت بنگاه‌های صنعت مبلمان به حساب می‌آیند و باید خود را با شرایط روز دنیا هماهنگ کرد.

یزدانی افزود: بازارهای جهانی مبلمان در بخشهای مهم تجارت بین‌المللی قرار دارد و محصولات متنوع ، جدید و فن‌آورانه را تولید می‌کند که در چارچوب شورای ملی مبلمان ایران نیز می‌توان به تجارت جهانی مبلمان رسید.

وی با بیان اینکه کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک تولید کنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند گفت: 54 درصد مبلمان دنیا را این کشورها تولید می‌کنند. در سال 2015، 440 میلیارد دلار مبلمان در دنیا تولید شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه‌یافته 223 دلار و میانگین جهانی آن 64 دلار است.

*ترکیه 70 درصد مبلمان عراق را تامین می‌کند

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نزدیکی ایران با بازارهای خاورمیانه می‌توان حضور بیشتری در کشورهای همسایه بویژه عراق داشته باشیم اما در حال حاضر ترکیه 70 درصد مبلمان مورد نیاز کشور عراق را تامین می‌کند.


وی گفت: ارزش مبلمان بازار ایران 5 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود که این امر نشان دهنده آن است که مصرف سرانه مبلمان در ایرانی کمی بالاتر از متوسط جهانی است.

402/101

کد خبر: 712693

وب گردی

وب گردی