تنش با کرواسی سفر نخست وزیر صربستان به بروکسل را کوتاه کرد

نخست وزیر صربستان سفرش به بروکسل را پس از تنش با کرواسی کوتاه کرد و نیمه تمام گذاشت؛ صربستان می‌گوید کرواسی تلاش‌هایش را برای پیوستن به اتحادیه اروپا بلوکه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر ووجیچ، نخست وزیر صربستان قرار بود امروز (سه شنبه) در کنفرانس بین دولتی اتحادیه اروپا شرکت کند و انتظار می‌رفت که در این کنفرانس سه فصل الحاقی جدید در درخواست عضویت صربستان در اتحادیه اروپا تایید شود.

داوور ایوو استیر، وزیر خارجه و امور اروپایی کرواسی گفت: مسائلی وجود دارد که صربستان باید آنها را براساس اتحادیه اروپا انجام دهد. حفاظت کامل از اقلیت‌های ملی یکی از این مسائل است.

جمعیت کرواسی یک درصد کمتر از جمعیت صربستان است. زبان‌ها بسیار شبیه است و پیش از فروپاشی یوگسلاوی در دهه 90 میلادی، زبان مشترکی داشتند.

ووجیچ در بیانیه‌ای پیش از ترک بروکسل گفت: صربستان تا حالا هم خیلی صبر کرده است. اما حالا باید جور دیگری رفتار کند.

اویکا داجیچ، وزیر خارجه صربستان پس از دیدار با سرگئی لاروروف، وزیر خارجه روسیه در بلگراد، کرواسی را به عملکرد غیراصولی متهم کرد و گفت: اگر کرواسی کشوری است که درباره ورود یا عدم عضویت صربستان در اتحادیه اروپا تصمیم گیری می‌کند، من هم می‌توانم درباره این کرواسی تصمیم گیری کنم.

308/300

کد خبر: 712743

وب گردی

وب گردی