مولاوردی: مشارکت روز افزون زنان موجب تأمین اهداف توسعه ای خواهد شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت روز افزون زنان موجب گسترش و تأمین اهداف توسعه ای خواهد شد و بین توسعه یافتگی و میزان مشارکت زنان ارتباط متقابل وجود دارد .

به گزارش ایسکانیوز، ‌شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی اظهار داشت: مشارکت زنان در فعالیت های مختلف می تواند به توسعه سیاسی کشور نیز منجر شود به همین منظور یکی از شعارهای کلیدی رئیس جمهوری در زمان انتخابات، آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت بر فرهنگ بود.
مولاوردی افزود: به دلیل وجود برخی محدودیت ها در حوزه پیشرفت سیاسی و حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی برای زنان در سطح دنیا از جمله در ایران، صدای زنان به شیوه ای مطلوب شنیده نشده است اما شاهد پیشرفت هایی در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی هستیم و زنان به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی بیشتر ورود کرده اند.
مولاوردی در ادامه نقش احزاب در تربیت مدیران آینده را بسیار کارساز دانست و گفت: البته متاسفانه زنان در احزاب حضور کمتری دارند و هنوز دسترسی مطلوبی به جایگاه خود در احزاب ندارند.
وی اظهار کرد: برخی کشورها با برنامه ریزی دقیق برای بهره گیری از ظرفیت های زنان پیشرفت هایی را داشته اند که همه این ها منجر به بهبود توازن کار و زندگی زنان شده است.
وی به یکی از فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه زنان باید در مقدرات اصلی مملکت دخالت کنند اشاره کرد و گفت: در عرصه عمومی نیز امام به همدوشی زنان و مردان در زمان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی معتقد بودند و در عمل نیز به مشارکت سیاسی زنان توجه ویژه ای داشتند.
مولاوردی تاکید کرد: بدون مشارکت زنان در تحقق اهداف و سیاست ها به موفقیت نمی رسیم و سیاست های کلی برنامه های توسعه‌ای کشور و سند چشم انداز 20 ساله از الزامات توجه به مشارکت زنان است و اکنون با توجه به اینکه تعداد زنان تحصیلکرده افزایش یافته است اما تناسب بین تخصص زنان و حضور آنان بر مناسب قدرت و تصمیم گیری وجود ندارد.
وی افزود : امروز ثروت انسانی شاخص توسعه است و مشارکت روز افزون زنان در روند توسعه موجب گسترش و تأمین اهداف توسعه ای خواهد شد و ارتباط متقابل بین توسعه یافتگی و میزان مشارکت زنان وجود دارد .
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از اهداف اصلی این معاونت اجرای عدالت جنسیتی است و در واقع یکی از شاخص های توانمندسازی زنان می تواند افزایش مشارکت سیاسی آنان باشد که باید در این جهت تلاش های جدی صورت گیرد.
نشست هم اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی صبح سه شنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد.

308/300

کد خبر: 712746

وب گردی

وب گردی