معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری واحدها در اجلاس 71 /  استقرار نظام بودجه ریزی دقیق در دانشگاه آزاد اسلامی

شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی و امور استان ها با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: هدف از برگزاری جلسات شورای استان، استفاده از نظرات و پیشنهادات همکاران و کاهش فاصله صف و ستاد به منظور استفاده از خرد جمعی در اجرای بهتر برنامه های دانشگاه است.

علوی فاضل با اشاره به موارد مشترک مطرح شده در جلسات قبلی شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان، اظهار داشت: در این جلسات مباحث بسیار زیادی مطرح شد که بخشی از آنها اجرا شده و بخش دیگر در دست اجراست و اثرات آن با صدور بخشنامه ها و یا رویه های جدید به اطلاع همکاران می رسد.

وی افزود: اجازه فروش اموال مازاد واحدها برای تامین هزینه بازخریدی کارکنان، توجه بیشتر به حل مشکل اراضی، اسناد و املاک دانشگاه، آمایش و بازنگری رشته های واحدهای دانشگاهی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری استانی، تجمیع سوابق بیمه های کارکنان برای تسریع در بازنشسته شدن، امکان جابجایی ردیف های بودجه پژوهشی، کاهش شهریه دانشجویان در رشته های کم متقاضی، به‌روز کردن نرم‌افزار سیدا و نرم‌افزارهای مالی، تلاش بیشتر برای جذب و استخدام هیات علمی در استان ها، لزوم پیگیری وصول طلب های معوقه از بنیاد شهید، لزوم بازنگری در چارت سازمانی، تلاش واحدها برای کاهش وابستگی به شهریه از طریق خدمات ساها، تقویت شرکت های دانش بنیان و طرح های برون دانشگاهی، توجه به گردشگری و ایجاد درآمد، توجه به حمایت از تمامی تشکل های سیاسی بدون توجه به گزاریش سیاسی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، توجه به طرح های فرهنگی ماندگار استان و... ازجمله موارد مشترک مطرح شده در جلسات قبلی شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بود.

رئیس مرکز هماهنگی و امور استان ها با بیان اینکه صورتجلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان طی دو روز آینده ابلاغ خواهد شد، گفت: طی دو هفته، نتیجه اقدامات سازمان مرکزی و استان ها بررسی شده و نتیجه در جلسه پایش استان که در اوایل دی ماه در تهران برگزار می شود، اعلام می شود.

طه هاشمی: دستاوردهای فرهنگی و هنری واحدها در اجلاس 71 معرفی می شود

دکتر سیدطه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طبقه مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجویان می توانند بازارچه های فرهنگی و هنری راه اندازی کنند، گفت: نمونه این بازارچه ها هم اکنون در واحد علوم و تحقیقات تهران راه اندازی شده و به دانشجویان اطمینان می دهد که آثار فرهنگی خود را به نمایشگاه ها و مسابقات دانشگاه ارسال کنند.

وی افزود: در آخرین نمایشگاه هنری دانشگاه آزاد اسلامی، بیش از 9هزار اثر هنری به نمایش درآمد که بسیار قابل توجه بودند.

دکتر طه هاشمی با اشاره به برگزاری اجلاس 71 دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اجلاس هفتاد و یک دانشگاه آزاد اسلامی براساس تصمیم هیات رئیسه دانشگاه، با شعار «دانش، فرهنگ و اقتصاد» برگزار می شود که فرصتی طلایی برای معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری واحدهاست.

وی افزود : قرار است همزمان با این اجلاس، نمایشگاهی به وسعت بیش از سه هزار متر مربع در سازمان مرکزی دانشگاه دایر شود تا دستاوردهای فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذراند.

هاشمی افزود: امیدواریم واحدها از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن برای معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشگاه استفاده کنند.

رهنمای رود پشتی: نظام بودجه ریزی دقیق به زودی در دانشگاه مستقر می شود

دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان درخصوص لزوم بودجه ریزی بر مبنای عملکرد گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود و نظام بودجه ریزی به زودی در دانشگاه مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی رشته کارآفرینی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود، گفت: این موضوع حائز توجه است و می تواند در تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین بسیار اثرگذار باشد.

دکتر محمد دادگان معاون ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ورزش حرفه ای و ورزش همگانی در معاونت ورزش دانشگاه دنبال می شود، گفت: اولویت اول ما درگیر کردن تعداد بیشتری از دانشجویان به فعالیت های ورزشی است.

وی با بیان اینکه واحدها می توانند از طریق فعالیت های ورزشی درآمدزایی کنند، اظهار داشت: واحدها خارج از ساعت آموزشی می توانند سالن های خود را در اختیار نهادهای بیرون از دانشگاه قرار دهند و ایجاد درآمد کنند.

گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان

دکتر یدالله ملکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه استان گفت: در استان لرستان 4 واحد، 7 مرکز و 2 آموزشکده سما در حال فعالیت هستند. تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز بیش از 30هزار نفر است. کل اعضای هیات علمی استان 471 نفر و نسبت هیات علمی به دانشجو یک به 65 است.

وی افزود: در مهر 94 حدود 4درصد افزایش دانشجو در مجموع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان وجود داشته است.

ملکی در ادامه جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت طرح ساها تا پایان شهریور 95 ارائه داد و گفت: میزان درآمدزایی طرح ساها بیش از 112 میلیون بوده است که رضایتبخش است. طرح های برون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز توانسته اند درآمدزایی خوبی برای استان داشته باشند.

وی به تشریح طرح های ماندگار فرهنگی و طرح های ورزشی پرداخت و گفت: مجموع طرح های فرهنگی استان 10 طرح است که در واحدهای خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز در حال اجرا هستند. همچنین درخصوص طرح های ورزشی شایان توجه است که در سال 95 کسب مقام دوم کشوری فوتبال خواهران، مقام سوم کشوری کاراته، مقام دوم کشتی انفرادی توسط دانشجویان واحد خرم آباد و 3 مقام کشوری توسط واحد بروجرد، 4 مقام کشوری توسط واحد دورود از جمله افتخارات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان است.

ملکی با اشاره به تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: 880 مقاله ISI و 623 مقاله علمی پژوهشی تا پایان سال 94 و 50 مقاله ISI و 32 مقاله علمی پژوهشی در سال جاری توسط دانشجویان و اعضای هیات علمی استان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ادامه درخصوص تعداد رشته محل های موجود، جذب کمک های مردمی در سال 95، آخرین وضعیت پیشرفت طرح شفا، وضعیت مراکز رشد، فعال سازی و اجرای طرح های گردشگری، طرح های اقتصادی و درآمدزا و... توضیحاتی به تفصیل ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی: رشد و تولید علمی کشور مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تبریک هفته وحدت، گفت: اقدامات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای اهتمام به رصد و بررسی وضعیت دانشگاه، جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مصداق تام کلمه «اسلامی» است، تاکید کرد: این دانشگاه با برکت امام (ره) و انقلاب تاسیس شده و امروز به یک نهاد قدرتمند تبدیل شده است که هم پوسته و هم محتوای آن کاملاً اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با تاکید بر اینکه رشد و تولید علمی کشور مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: از خداوند می خواهم که نور علم را در دانشگاه آزاد اسلامی روشن نگه دارد. دکتر میرزاده با حضور عالمانه و متعهدانه خود سهم بسزایی در اثربخشی این دانشگاه داشته است. مجموعه نهاد رهبری دانشگاه ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تیم مدیریتی وی را افرادی منطقی، عالم و دلسوز به نظام و دانشگاه می داند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: این نهاد در حوزه شهادت و شهدای دفاع مقدس، نهضت قرآن، مسجد محوری، ورزش، نشاط و پویایی، ضیافت اندیشه و معرفت افزایی اساتید و... اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از اهتمام ویژه رئیس این دانشگاه به جذب هیات علمی و کیفی سازی در دانشگاه تشکر کرد و پیشنهاد داد در جذب اعضای هیات علمی، برگزاری کارگاه های اخلاق تدریس نیز مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سیدحسن قربانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود نیز با تبریک کسب رتبه برتر توسط دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس سراسری نماز، اظهار داشت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر میرزاده همواره در برابر تمامی ناملایمات ها مصون است و ان‌شاءالله شاهد ارتقای این دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشجویی برنامه های دانش محور خوبی به اجرا درآمده است، تصریح کرد: در حوزه کانون ها، نشریات، کانون های قرآنی و مسائل دیگر دانشجویی اقدامات مثبتی صورت گرفته و مباحث فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می شود.

دکتر اسماعیل درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با تبریک انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس انجمن آسایهل گفت: این امر افتخار بزرگی برای جامعه علمی کشور است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیل های زیادی برای توسعه علمی وجود دارد، اظهار داشت: باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

دکتر وحیدی مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم جذب اعضای هیات علمی توانمند در واحدها، اظهار داشت: به زودی فراخوان جذب هیات علمی منتشر می شود.

وحیدی خطاب به روسای واحدها گفت: مسئولان واحدها توجه داشته باشند که اعضای هیات علمی باید برای تدریس کد شناسه دریافت کنند و این موضوع با جدیت دنبال شود.

یزدان پناه معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با بیان اینکه سازمان سما در استان لرستان علیرغم محدودیت های موجود، رشد بسیار بالایی داشته است، گفت: این سازمان به دنبال تدوین مجموعه ای با نام «دکترین مجموعه داری سما» است تا پس از تصویب، مدارس سما دارای یک شیوه‌نامه واحد شوند.

همچنین در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات رئیس دبیرخانه هیات امنا، دبیر شورای سیاست گذاری سما، روسای شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استا لرستان و روسای واحدها و مراکز آموزشی استان لرستان ارائه شد.

200

کد خبر: 712761

وب گردی

وب گردی