امام جمعه ارومیه : امروز هر فردی که ندای تفرقه داشته باشد، "جاهل" یا "مزدور" است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز هر فردی که ندای تفرقه داشته باشد، یا «جاهل» یا «مزدور دشمن» است، گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در آذربایجان‌غربی با بصیرت و هوشمندی علما و نخبگان، وحدتی مثال‌زدنی حاکم است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در همایش دوسالانه وحدت که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی ‌ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید پیامبر اسلام (ص) اشرف مخلوقات بوده و خداوند متعال موجودی عزیز‌تر از ایشان را خلق نکرده و حتی عالم هستی نیز به سبب وجود حضرت محمد (ص) بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آیات مبارکه قرآن‌کریم بهترین نشانگر عظمت وجودی نبی مکرم اسلام (ص) هستند، گفت: خداوند عالم هستی را به یمن برکت وجود حضرت محمد(ص) بنا نهاد و پیامبر اکرم چنان در نزد خداوند منزلت و مقام داشت که خداوند متعال قرآن کریم را بر قلب ایشان نازل کرد.یکی از آیاتی که مقام و منزلت پیامبر (ص) را در نزد همگان آشکار می‌کند، آیه ۱۰۳ سوره مبارک آل‌عمران است، چون براساس این آیه، حضرت محمد (ص) به مقامی رسیده که خدا و فرشتگان بر وی صلوات می‌فرستند.

امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به روایتی از شخصیت والای پیامبر افزود:مقامی همچون علی (ع) خود را غلام پیامبر معرفی می کرد و همواره خود را مطیع فرمان آن حضرت می دانست.
وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) از لحاظ دلسوزی فرد فوق‌العاده ای بودند، بیان کرد: ایشان تا جایی غصه و غم افراد بی‌ایمان و کافر را می‌خوردند که گمان می‌رفت هر لحظه از غصه رحلت کند.
قریشی با بیان اینکه از ذات و شخصیت حضرت محمد (ص) تنها خدا آگاه بود، اظهار داشت: از جمله سفارشات اکید پیامبر (ص) مسئله وحدت در بین مسلمانان بود. در قرآن‌کریم آمده که شما در ابتدا دشمن یکدیگر بوده و با هم نزاع می‌کردید اما پس از اسلام و با نعمت وجود پیامبر (ص) برادر شده و خداوند نیز در میان قلوب شما رافت ایجاد کرد.
امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از اینکه در جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه در آذربایجان‌غربی با بصیرت و هوشمندی علما و نخبگان، وحدتی مثال‌زدنی حاکم است تصریح کرد: امام خمینی (ره) با کیاست و هوشیاری خویش این هفته را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرد و با گذشت زمان اهمیت این مسئله بیش از پیش جلوه می‌یابد.
وی با تاکید براینکه امروزه مصیبت جهان اسلام از تفرقه است گفت: باید در دنیای امروز از تشدد دوری کرده چون در شرایط فعلی هیچ جای اختلافی وجود نداشته و هر فردی که ندای تفرقه داشته باشد یا جاهل و یا مزدور دشمن است.
امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: خداوند متعال اختلافاتی همچون رنگ، زبان، مذهب و‌نژاد را نشانه توحید برشمرده چون فرصتی برای رسیدن به خدا هستند و اگر کسی آن را به تهدید تبدیل کند، خلاف خواست الهی حرکت می‌کند.

قریشی بهره مندی از فرمایشات ولی امر مسلمین جهان را یک لازمه برای امت واحد مسلمان دانست و بر پیروی از فرمایشات ایشان جهت تقریب مذاهب و وحدت مسلمانان تاکید کرد.

200

کد خبر: 712786

وب گردی

وب گردی