امام جمعه اهل سنت ارومیه: اتحاد و یکدلی مسلمانان استکبار را زمین‌گیر می‌کند

امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر اینکه با اتحاد و یکدلی مسلمانان، دشمن و استکبار شکست می‌خورد، گفت: جهاد در برابر کفر نیز شکست‌ناپذیر است چون یا به شهادت انجامیده و یا سبب غلیه و پیروزی بر دشمن می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در همایش وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی در محل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، مسئله وحدت است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد:وحدت از نظر دین بعد از مسئله دین شناسی است و برادران اهل سنت و تشیع با وحدت و همبستگی سیلی محکمی به گوش دشمنان اسلام می زند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه به وجود داعش و طالبان در منطقه اشاره کرد و گفت: بی شک وجود جریانات تکفیری و تروریستی در منطقه ناشی از ضعف و نبود وحدت در میان مسلمانان است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه انفال خطاب به مسلمانان فرموده است که با یکدیگر نزاع و جنگ نکرده و با هم اتحاد و یکدلی داشته باشید.

بیضاوی افزود: از سوی دیگر خداوند متعال در قرآن کریم فرمود پیش از این، شما با یکدیگر دشمن بودید اما خداوند متعال با نزول قرآن شما را نجات داد که این خود نعمت بسیار بزرگی است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه بیان کرد: زمانی که در دوران جاهلیت نخستین سوره قرآن بر پیامبر(ص) نازل شد تحول عظیمی در دنیا به وجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه با اتحاد و یکدلی مسلمانان دشمن و استکبار شکست می‌خورد، اظهار داشت: جهاد در برابر کفر نیز شکست‌ناپذیر است چون یا به شهادت انجامیده و یا سبب غلیه و پیروزی بر دشمن می‌شود.

بیضاوی گفت: بی‌تردید اگر انسان از قرآن دور بماند شکست خورده و اگر به سنت رسول اکرم(ص) نزدیک شود پیروز می‌شود.

وی افزود:انسان ها باید با عزت و برابری باهم وحدت داشته باشند و این را بدانند رمز جاودانگی مسلمانان قرآن است.

200

کد خبر: 712787

وب گردی

وب گردی