ایرانی‌ها در کل تاریخ نمونه بوده‌اند   

مراسم کانون دانشجویی مذهبی عشاق المهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حضور مهمانی خارجی که چندی است مسلمان شده رنگ و بویی دیگر به خود گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم کانون دانشجویی مذهبی عشاق المهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، داستی ماکسیمیلیام مولر مسیحی که به دین اسلام و مذهب تشیع گرویده است از داستان زندگی خود و چگونگی گرایشش به دین مبین اسلام سخن گفت.

وی در مورد اولین جرقه‌های روی آوردنش به دین اسلام گفت: من دوست صمیمی داشتم که مسلمان بود و تقریباً همیشه باهم بودیم. روزی از روزها که مثل همیشه برای غذا خوردن می‌رفتیم به او گفتم فردا کجا برویم و غذا بخوریم و او به من گفت، فردا ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و من نمی‌توانم غذا بخورم و وقتی دلیلش را از وی جویا شدم به من گفت باید روزه‌ بگیرم ، لذا من هم با او چیزی تا شب نخوردم و به‌ نوعی اولین روزه خود را گرفتم و این برای تمام ماه رمضان برای من هم تکرار شد و در خانواده او هم اخلاقیات را بسیار دیدم، لذا به این نتیجه رسیدم که این راهی درست است و می‌توان دنبال کرد.

مولر گفت: مدت سه سال از مسلمان شدنم را از خانواده‌ام مخفی کردم چرا که شاید شوکی به خانواده وارد می‌شد. اما به‌ تدریج این مساله را با خانواده مطرح کردم و در حال حاضر خانواده‌ام با این موضوع مشکلی ندارند.

وی در مورد دید مردم دنیا در مورد اسلام بیان کرد:در رسانه‌ها به‌ نوعی اسلام هراسی به راه انداخته‌اند، درحالی‌که دید مردم نسبت به مسلمانان این‌گونه نیست و رسانه‌ها با بزرگ کردن امثال داعش، قصد ایجاد ترس از اسلام را دارند و از معرفی مسلمانان خوب در رسانه ها پرهیز می کنند.

وی در مورد آزادی در آلمان گفت: مردم از هر قوم و مذهبی در آلمان آزاد هستند و کسی با عقاید آنان کاری ندارد اما در هیچ جای دنیا آزادی به معنایی که هر کس هر کاری را انجام دهد نیست مثلاً شما در مورد اسرائیل اگر حرفی بزنید شدیداً مورد توبیخ قرار می‌گیرید.

این مسیحی تازه مسلمان اظهار کرد: ایران دارای فرهنگ غنی است و هنر و معماری در ایران بسیار زیباست و آینده از آن شماست.

مولر با تأکید بر اینکه سختی همیشه هست و ایرانی‌ها دارای توانایی‌های زیادی هستند گفت: در آلمان با ایجاد شرکت‌های کوچک و چند نفره، خود جوانان ایجاد اشتغال می‌کنند و در ایران هم شما می‌توانید با ایجاد بنگاه‌های زودبازده همین کار را تکرار کنید و خودتان هرچند با سختی این مهم را انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری چهارفصل است و لازم نیست با این طبیعت زیبا به خارج از کشور مسافرت کنید تصریح کرد: به‌عنوان ایرانی و شیعه باید همیشه نمونه بمانید چرا که ایرانی‌ها در کل تاریخ همیشه نمونه بوده‌اند.

گفتنی است، این مراسم به همت کانون دانشجویی عشاق المهدی (عج) و به مناسبت هفته وحدت برپا شد.

205/200

کد خبر: 712899

وب گردی

وب گردی