برگزاری "همایش ازدواج" با محوریت انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه در دانشگاه آزاد بروجرد

به مناسبت گرامیداشت ازدواج پیامبر گرامی اسلام با حضرت خدیجه(س) "همایش ازدواج" با محور "انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه"  به همت تشکل مجمع اسلامی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در آغاز همایش همایش ازدواج با محوریت انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه، چند تن از دانشجویان به بیان دیدگاها و نظرات خود پیرامون ازدواج و مسائل و مشکلات پیشِ روی ازدواج جوانان پرداختند.

گودرزی در این مراسم از سو استفاده های برخی از دو جنس مخالف از یکدیگر را عنوان کرد و از دختران جوان خواست که ایمان و اعتقاد به خدا را سرلوحه رفتار خود قرار دهند.

وی یکی دیگر از دانشجویان مشکل اصلی ازدواج جوانان را سخت‌گیری های بی مورد خانواده ها البته با زبان طنز بیان کرد و از خانواده ها خواست که شرایط ازدواج را برای جوانان تسهیل کنند.

فاطمه گودرزی یکی از دانشجویان گفت: دلیل اصلی گرایش جنس مخالف به سمت یکدیگر نوعی نیاز طبیعی است و باید کنترل شده و در چارچوب اصلی خود یعنی خانواده قرار گیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دهقان از اساتید دانشگاه هنر تهران طی سخنانی شناخت همراه با آگاهی و بینش صحیح طرفین از یکدیگر قبل از ازدواج را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: «در مرحله اولیه انتخاب همسر، باید احساسات را کنار گذاشت عشق و علاقه از روی احساس به تنهایی نمی تواند ملاکی برای ازدواج باشد، در کنار عشق و علاقه ، همراهی، همدلی، مسئولیت پذیری و شناخت از خصوصیات اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قبل از ازدواج لازم و ضروری می باشد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله ازدواج، ارتقاء آگاهی نسل جوان را بسیار مهم دانست و گفت: «انتخاب همسر و تشکیل زندگی از مهمترین انتخاب های انسان در زندگی بوده و بر این اساس باید تکنیک های صحیح رابطه های مفید و سالم را در جامعه ترویج داد.

حجت السلام دهقان اضافه کرد: «در اسلام هیچ پیوندی به اندازه پیوند ازدواج مقدس شمرده نشده و پیامبر اکرم (ص) ازدواج را اصلی ترین پایه برای حفظ دین شمرده است.»
وی ادامه داد: «در تمام جوامع یکی از رویکرد های توجه به نهاد خانواده، تضمین پایداری جامعه بوده و همه پیشرفت ها و آرامش بشری وابسته به تعریف درست از این نهاد است.»
استاد هنر دانشگاه تهران گفت: «سن مناسب ازدواج دختر و پسر، رسیدن به رشد و ثبات فکری و عاطفی، شناخت بهتر قواعد بازی زندگی و تشخیص سهم خود در برابر سهم دیگری از مهمترین موارد را در یک زندگی مشترک موفق عنوان کرد.»

حجت السلام دهقان تاکید کرد: «ما مخالف ارتباط بیین دختران و پسران نبوده اما در این رابطه‌ها باید حدود شرع را رعایت کرد.»

معاون نهاد رهبری دانشگاه هنر تهران با اشاره به حمایت خانواده ها از جوانان بیان کرد: «خانواده ها باید با رفع موانع دست و پاگیر و با درک صحیح از جوانان آنها را در انتخاب همسر مناسب کمک و بسترهای لازم را برای ازدواج آسان و بدور از تجملات مهیا کنند.»

استاد هنر دانشگاه تهران در ادامه بر ازدواج های آسان و آگاهانه تأکید و خاطر نشان کرد: «ازدواج باید بر اساس فرهنگ جامعه اسلامی صورت بگیرد.» و در ادامه به برخی از نمونه‌های موفق و آموزنده ازدواج اشاره کرد.

205/200

کد خبر: 712917

وب گردی

وب گردی