۲.۱ میلیون مترمکعب گاز در شاهرود مصرف شد

رئیس شرکت گاز شاهرود با بیان اینکه این شهرستان یکی از پر مصرف ترین گاز خانگی در استان سمنان به شمار می رود، گفت: دو میلیون و ۱۰۰هزار مترمکعب گاز طی ۲۴ساعت گذشته در شاهرود مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود هادی مبارکی در نهمین جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به سرما و برودت هوا طی ۴۸ ساعت گذشته، شاهرود را بیشترین مصرف کننده گاز در بخش خانگی در استان ذکر کرد و ابراز داشت: با وجود موج سرما و یخبندان مشکلی در تامین گاز وجود ندارد و باید توجه داشت که لزوم صرفه جویی می تواند کمک زیادی در کاهش مصرف گاز در کشور ایفا کند.

وی با ابراز اینکه به منظور تامین گاز مورد نیاز خانگی تعدادی از واحدهای پرمصرف شهرستان را با اعمال محدودیت مواجه کردیم و باید گفت با این روش به نوعی برای رسیدن به پایداری گاز شهرهای شمالی کمک شایانی شد، افزود: واحدهایی که اعمال محدودیت در مصرف گاز آنها شد فعال هستند و بزودی مشکل آنها در بحث گاز نیز رفع خواهد شد.

رئیس اداره گاز شهرستان شاهرود همچنین گفت: در بخش کالپوش شهرستان میامی و همزمان با روز جمعه گذشته که بیشترین بارش برف در این مناطق نیز رخ داد، متاسفانه نقص در فشار شکن باعث قطعی چند ساعته گاز این بخش شد که مشکل با حضور به موقع نیروهای شرکت گاز ظرف چند ساعت بررسی و رفع شد.

مبارکی در ادامه تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت به عنوان سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی باید در اذهان عمومی تقویت شود و برای گام نخست مسئولان دستگاه های اجرایی دمای رفاه را در ادارت کنترل کنند و باید توجه داشت که با رعایت الگوی مصرف همگان از این نعمت بهره مند شوند.

وی افزود: باتوجه به شروع فصل سرما و استفاده عموم از وسایل گرمایشی باید به مردم نحوه صحیح استفاده از وسایل گرما ساز را آموزش داد چراکه متاسفانه علی رغم هشدارهای ایمنی شرکت گاز سالانه شاهد سهل انگاری مردم در استفاده نادرست از وسایل گاز سوز هستیم و امیدواریم با صرفه جویی در مصرف گاز و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد زمستان سال جاری را به سلامت به بهار پیوند دهیم.

کد خبر: 712918

وب گردی

وب گردی