ارتباطات علمی بین المللی میان دانشگاه ها می تواند در راس فعالیت ها باشد

محمد دالمن پور، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: عضویت در آسایهل برای نظام آموزشی کشور به طور عام و به صورت خاص برای دانشگاه آزاد فرصتی مناسب است.

محمد دالمن پور، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت و گو با ایسکانیوز درباره انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست مجمع دانشگاه های جنوب شرق آسیا(آسایهل) گفت: ریاست این انجمن می تواند علاوه بر معرفی دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه بزرگ و دارای فرصت های فراوان بالقوه و بالفعل، برای افزایش همکاری های بین المللی و علمی کشور هم فرصت مناسبی باشد.

وی اشاره کرد: همانطور که در سخنرانی دکتر میرزاده آمده است، همکاری با دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی خارجی برای ارتقاء رتبه دانشگاه، جذب و تبادل دانشجویان بین المللی و بهبود دیپلماسی علمی کشور از جمله فواید و زمینه هایی است که می تواند در قالب این امر به واقعیت بپیوندد.

وی افزود: این اتفاق می تواند با استفاده از همکاری که در تحقیقات علمی داخلی و بین المللی صورت می گیرد موجب افزایش پروژه های مشترک بین المللی، افزایش جذب دانشجویان خارجی و رشد علمی کشور باشد. شخصیت دکتر میرزاده به عنوان یک چهره علمی، فرهنگی و به عنوان رییس بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا نباید نادیده گرفته شود و دانشگاه آزاد اسلامی در کنار این شخصیت علمی،فرهنگی می تواند جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور ارتقاء دهد. عضویت در آسایهل برای نظام آموزشی کشور به طور عام و به صورت خاص برای دانشگاه آزاد فرصتی مناسب است.

او با اشاره به سخنان دکتر میرزاده افزود: یکی از موضوعات مهم در کشور های در حال توسعه نقش و مؤلفه های نظام آموزش عالی کشور و ویژگی در دسترس بودن آن است. جهان در هزاره سوم میلادی با رشد سریع جمعیت، تقاضایی که برای آموزش وجود دارد و فراهم آوردن فرصت های برابر آموزشی رو به رو است که با استفاده از روش های علمی و بهره گیری بهینه از ظرفیت های نظام آموزشی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی می توانیم پاسخگوی این نیاز های اجتماعی باشیم، با توجه به سخنان دکتر میرزاده، گسترش ارتباطات علمی بین المللی میان دانشگاه ها می تواند در راس فعالیت های بین المللی قرار بگیرد.

این مقام دانشگاهی در پایان اذعان کرد: این مسئله می تواند روابط بین المللی ما با سایر کشور ها را گسترش دهد و از آن تحت عنوان دیپلماسی علمی نام برد و از طریق این دیپلماسی بسیاری از در گیری های سیاسی که بین دولت ها وجود دارد را کنار گذاشت.

504500

کد خبر: 712933

وب گردی

وب گردی