ولایتی: آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که هر تصمیمی که می‌خواهند با تکبر اتخاذ کنند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: براساس روح حاکم بر برجام ایران متعهد شد فعالیت‌های هسته‌ای خود را برای مدتی محدود کند و در مقابل نیز طرف‌های غربی متعهد شدند که تحریم‌های ظالمانه را بردارند و اگر کشورهای غربی همان اهداف قبلی خود را که وضع تحریم‌ها بود ادامه دهند، نقض برجام است و قطعا مطابق قواعد بین‌المللی تمدید تحریم‌ها مخالف روح برجام است. آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که هر تصمیمی که می‌خواهند با تکبر اتخاذ کنند و ملاک مشروعیت اقداماتشان رفتار خود آنها است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری دهمین شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که امروز صبح 24 آذرماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: فردا پنجشنبه 25 آذرماه دهمین اجلاس مجمع جهانی بیداری اسلامی از ساعت 18 الی 21 در هتل آزادی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجلاس فردا با حضور 110 نفر از علمای جهان اسلام اعم از علمای شیعه و سنی برگزار خواهد شد و محورهای این اجلاس عبارتند از سیره پیامبر، الگوی بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی بیداری اسلامی و آینده آن، جریان شناسی تفکر انحرافی و تکفیری و آخرین محور نشست فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: ما در اجلاس بیداری اسلامی از همه علما و متفکرین جهان اسلام دعوت کرده‌ایم و شخصیت‌های برجسته از جهان اسلام در این اجلاس سخنرانی می‌کنند.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آزادسازی شهر مهم و استراتژیک حلب سوریه گفت: آزادسازی حلب اتفاق بسیار مهمی برای سوریه و به خصوص برای منطقه غرب آسیا بود و ما شاهدیم که چندین هزار تکفیری به عنوان مزدور از چندین کشور دنیا و همچنین از کشورهای منطقه در حلب حضور داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: تکفیری‌ها با حمایت سیاسی و معنوی کشورهای غربی به خصوص آمریکا و همچنین با حمایت دلارهای سعودی و برخی کشورهای عربی سعی داشتند که حلب را در اختیار داشته باشند و آخرین تلاش دوستان آنها تلاش برای تصویب مصوبه‌ای در شورای امنیت بود که با وتوی روسیه و چین مواجه شد اکنون باید گفت آزادسازی حلب نقطه عطفی برای دولت و ملت سوریه است.

ولایتی افزود: اگر دولت سوریه در جبهه حلب شکست می‌خورد مشخص نبود در آینده چه اتفاقی برای این کشور بیفتد و ما این پیروزی را به دولت و ملت سوریه و کشورهای منطقه تبریک می‌گوییم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدام کشورمان درخصوص نقض برجام توسط آمریکایی‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس قواعد بین‌الملل در گفت‌وگوها شرکت کرد اما اقدام اخیر آمریکایی‌ها براساس رفتارها و معیارهای بین‌المللی نقض برجام است.

ولایتی افزود: براساس روح حاکم بر برجام ایران متعهد شد فعالیت‌های هسته‌ای خود را برای مدتی محدود کند و در مقابل نیز طرف‌های غربی متعهد شدند که تحریم‌های ظالمانه را بردارند و اگر کشورهای غربی همان اهداف قبلی خود را که وضع تحریم‌ها بود ادامه دهند، نقض برجام است و قطعا مطابق قواعد بین‌المللی تمدید تحریم‌ها مخالف روح برجام است. آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند که هر تصمیمی که می‌خواهند با تکبر اتخاذ کنند و ملاک مشروعیت اقداماتشان رفتار خود آنها است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اقدامات مناسبی در مقابله با نقض تحریم‌ها اتخاذ خواهد کرد گفت: فرق میان ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در این است که به هیچ عنوان زیر بار حرف زور نخواهد رفت و اکنون برای مقابله با نقض برجام اقداماتی درنظر گرفته شده، البته تصمیمات اتخاذ شده قرار نیست که رسانه‌ای شود چرا که ممکن است دشمن از این اقدامات مطلع شود و قصد مقابله به مثل داشته باشد و این اقدامات جمهوری اسلامی اولین و آخرین قدم در مقابله با آمریکایی‌ها نخواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد سخنان اخیر وزیرخارجه سعودی درخصوص کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به سخنان نپخته و بی‌حاصل که از بی‌تجربگی وزیرخارجه سعودی است، پاسخی نخواهد داد و پاسخ ما در عمل خواهد بود و اکنون می‌بینیم که در منطقه سعودی‌ها در همه میادین شکست خورده‌اند.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: طبق گزارشی که یکی از روزنامه‌های انگلیسی از اقدامات اخیر کشورمان نسبت به عربستان در منطقه داشته است گفته شده که عربستان در تمامی میادینی که ایران حضور داشته اعم از لبنان و سوریه، علیرغم صرف هزینه‌های گزاف شکست خوردند و در عراق نیز که خود را فاقد حق می‌دانستند اما می‌بینیم که سفیر عربستان از عراق اخراج می‌شود.

وی گفت: پیروزی‌های اخیر در منطقه و عراق به طور مستقیم برای دولت و ملت و غیرمستقیم برای همه کشورهایی که برای آزادسازی این کشورها تلاش کرده‌اند خوشحال کننده است و کشورهای عراق و سوریه از ابتدای آغاز مبارزات مورد حمایت معنوی و سیاسی ما بوده‌اند. در یمن و اوپک سعودی‌ها با شکست مواجه شده‌اند و ما جواب حرف‌های بی‌رابطه و بی‌ادبانه وزیرخارجه سعودی پاسخ نمی‌دهیم و اصلا ارزش پاسخ ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اظهارات اخیر ترزامی گفت: این اظهارات در واقع مأموریتی است که از آمریکا به انگلستان محول شده تا این کشور نقش خود را در منطقه بازی کند اما انگلیس قطعا نفوذ سابق خود را نخواهد داشت.

ولایتی در پایان تصریح کرد: انگلیسی‌ها در رویای خود انگلیس قرن 19 را می‌بینند که قطعا یک رویا خواهد بود و کشورهای عربی نیز پس از انتخابات آمریکا به دامن انگلیس پناه بردند که اکنون همانگونه که از سوی آمریکایی‌ها چیزی نصیب این کشورهای مرتجع نشد از سوی انگلیس نیز هیچ چیزی عاید آنها نخواهد شد.

302/300

کد خبر: 712949

وب گردی

وب گردی