هیاتی متشکل از روسای دانشگاه های فرانسه با رئیس دانشگاه  علامه طباطبا یی دیدار و گفتگو کردند

عصر سه‌شنبه بیست و سوم آذرماه هیاتی از مسئولان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه با رئیس دانشگاه علامه طباطبایی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این نشست که با هدف افزایش همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و موسسات و دانشگاه‌های کشور فرانسه با هماهنگی دفتر مدیریت همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه برگزار شد، حسین سلیمی در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، عنوان کرد: این دانشگاه فارغ التحصیلان زیادی از دانشگاه های فرانسه دارد و این خود باعث تسهیل در ایجاد و توسعه همکاری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به این که شهرهایی مانند استراسبورگ،آلزاس و لورن برای ما نماد صلح هستند، عنوان کرد: وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم که این شهرها در جنگ‌ها دست به دست می‌شدند، اما الان جزو آرام‌ترین شهرها هستند، نشان دهنده این است که می‌توانند نماد صلح باشند. وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی بعد از دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه شهر تهران است و در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار دارد. وی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری مشترک دو دانشگاه اضافه کرد: فکر می‌کنم باید از کارهای کوچک‌تر و ممکن شروع کنیم.

سلیمی اظهار داشت: چند پیشنهاد مشخص را برای همکاری ارائه می‌کنم. آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری سمیناری درباره زبان فارسی در فرانسه اعلام می‌کنیم.

رئیس این دانشگاه همچنین گفت: برگزاری کارگاه‌های مشترک، دوره‌های مختلف در فرانسه و ایران در زمینه حقوق، روزنامه نگاری و زبان می تواند زمینه‌های خوب همکاری باشد. وی با اشاره به تنوع گروه های آمورشی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی راه‌اندازی رشته‌های مشترک با دانشگاه‌های فرانسه را دارد.

سلیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار همه این موارد می‌توانیم یک پروژه تحقیقاتی مشترک در حوزه تاریخ و حقوق با دانشگاه‌های فرانسه انجام دهیم.

در این جلسه همچنین طرف فرانسوی آمادگی خود را برای برگزاری دوره های مشترک و کارگاه های آموزشی در زمینه مدیریت ریسک در بیمه، روزنامه نگاری، حقوق، زبان فرانسه و زبان فارسی اعلام نمود. اعطای بورس تحصیلی برای دوره های کوتاه مدت یک تا دوماهه به استادان و دانشجویان ایرانی از دیگر موضوعات پیشنهادی از سوی دانشگاه‌های فرانسوی بود.

لازم به ذکر است رئیس دانشگاه لیون ۲، مدیر روابط بین دانشگاهی علوم انسانی دانشگاه استراسبورگ، مدیر انستیتوی علوم انسانی و اجتماعی مرکز مطالعات علمی فرانسه و جمعی از مدیران موسسات علمی و پژوهشی فرانسه اعضای هیات فرانسوی را تشکیل می دادند. از سوی دانشگاه علامه طباطبائی نیز جمعی از استادان فارغ التحصیل از دانشگاه فرانسه در این نشست حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی

203/200

کد خبر: 713021

وب گردی

وب گردی