کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی با جلب مشارکت مردم در امر سلامت

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سلامت جامعه محور به معنای مشارکت خودجوش و گسترده ی مردم در حوزه ی سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی در نشست با هیات رئیسه، روسای دانشکده، شبکه و بیمارستانهای استان یزد گفت: باور مردم به اثرگذاری خود در حوزه سلامت می تواند زمینه ی مشارکت آنان را در عرصه های مختلف سلامت فراهم کند.

وی با اشاره به ضرورت رویکرد سلامت محور در کل جامعه گفت: نخبگان، بنگاههای اقتصادی و افراد تاثیرگذار باید متوجه مسئولیت اجتماعی خود در حوزه سلامت باشند و از تمام توان خود جهت مشارکت مردم در امر سلامت استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مبحث آسیب های اجتماعی تصریح کرد: محور های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و توجه به مناطق خاص و کمتر برخوردار از مهمترین آسیب هایی هستند که ضرورت جلب مشارکت مردم و خیرین حوزه های مختلف را اجتناب ناپذیر می کند.

دکتر ایازی با اشاره به برگزاری " همایش ملی خیرین و توسعه ی احتماعی " ، هدف از این همایش را جلب مشارکت خیرین، تشکیل چهار کارگروه اعتیاد، حاشیه نشینی، مناطق خاص و طلاق و تبیین نقش خیرین کشور در رفع معضلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

گفتنی است: "همایش ملی خیّرین و توسعه اجتماعی" امروز و فردا با محوریت طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و نقاط بحرانی و محروم به میزبانی استانداری یزد و با محوریت مرکز اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در یزد برگزار می شودو

701

کد خبر: 713086

وب گردی

وب گردی