بیژن  بیژنی:با خوشنویسی به موسیقی رسیدم/انتشار آلبوم جدید در هفته آینده

بیژن بیژنی گفت:خوشنویسی یکی از سلوکی ترین هنر های این سرزمین است، آداب و آیین خاصی دارد و با موسیقی ایرانی هم ارتباط تنگاتنگی داشته است.

بیژن بیژنی خواننده و خوشنویس کشورمان در گفت وگو با ایسکانیوز درباره ارتباط بین خط و موسیقی گفت: من با خوشنویسی شروع کردم و به موسیقی رسیدم، خوشنویسی یکی از سلوکی ترین هنر های این سرزمین است، آداب و آیین خاصی دارد و با موسیقی ایرانی هم ارتباط تنگاتنگی داشته است.

وی افزود: بعضی از موسیقیدان های ما خوشنویس بوده اند و یک رابطه رازمندانه ای بین این دو هنر وجود دارد. نمونه هایی از این قبیل همچون عارف قزوینی که ابتدا خوش نویس بود، استاد ابراهیم بوذری که هم خوشنویس و هم ردیفدان برجسته ای بوده اند، در همین دوره می توان از استاد شجریان نام برد که هم در خوشنویسی ممتاز و هم در آواز یگانه است.

او درباره کار های آینده خود گفت: آلبومی با عنوان «حرفی دیگر» تا هفته آینده با آهنگسازی استاد محمد جواد ضرابیان به خوانندگی من توسط شرکت صوتی تصویری سروش منتشر خواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: این آلبوم یک کار ارکستروار و برای ساز های ایرانی نوشته شده است. هفت تصنیف در این آلبوم جای گرفته که در آن از شاعرانی چون، امیر هوشنگ ابتهاج، رهی معیری، زنده یاد سیمین بهبهانی، زنده یاد حسین منزوی و عبید زاکانی استفاده شده است که امیدوار هستم مورد علاقه مردم قرار بگیرد.

بیژنی درباره کتاب خوشنویسی خود گفت: کتاب آثار خوشنویسی من به نام «نای و نی» توسط انتشارات "آوان" به چاپ دوم رسیده است. در این کتاب یادداشت هایی از بزرگان هنری کشور نیز وجود دارد، امیدوارم علاقمندان به این آثار این کتاب را ببینند و استفاده کنند.

504500

کد خبر: 713096

وب گردی

وب گردی