با حضور میرساردو کشت پائیزه گیاهان گلخانه ای در واحد گرمسار آغاز شد

در راستای طرح های اقتصادی و خودکفایی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کشت پائیزه خیار درختی در واحد گرمسار آغازشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در راستای طرح های اقتصادی و خودکفاییدانشگاه آزاد اسلامی، با حضور طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کشت پائیزه گیاهان گلخانه ای در این واحد دانشگاهی آغازشد.


مزرعه تحقیقاتی گیاهانگلخانه ای مستقر در سایت مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار شامل 2000 مترمربع مزرعه گیاهان گلخانه ای و 25 هزار متر مربع مزرعه تحقیقاتی است که کشت پائیزه خیار درختی باحضور طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در فضای بالغ بر 2000 متر مربع آغاز شد.

در مزرعه کشتگیاهان گلخانه ای واحد گرمسار با استفاده از بذر درجه یک، محصولات به صورت ارگانیک وبدون استفاده از سموم شیمیایی تولید خواهد شد و تولیدات این طرح مورد استفاده کارکنان و استادان قرار گرفته و مازاد آن به فروش می رسد.

مزرعه گیاهان گلخانه ای واحدگرمسار شش هفته پس از کشت بذر، اواخر دی ماه به بار خواهد نشست و تا خرداد ماه سالآینده و حدود 5 ماه برداشت محصول خیار خواهد داشت.

سرپرست واحد گرمسار گفت: با توجهبه سیاست‌های کلان دانشگاه و تاکید ریاست عالیه دانشگاه مبنی بر کاهش وابستگی بهشهریه، مزارع آموزشی تحقیقاتی واحد گرمسار با استفاده ازپتانسیل ها، امکانات و نیروی انسانی موجودفعالیت خود را آغاز کرده و سعی شده بدون استفاده از سموم شیمیایی و با روش هایجدید و سنتی دفع آفات و کنترل های لازم صورت گیرد.

میرساردو یادآور شد: تولیدوعرضه گوشت شترمرغ، پرورش زنبور و تولید عسل و کشت، تولید وعرضه گیاهان گلخانه‌ایاز جمله طرح‌های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بوده که تاکنون به ثمرنشسته است.

203/200

کد خبر: 713127

وب گردی

وب گردی