رونمایی از دو عنوان کتاب تازه منتشره مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج

طی مراسمی و با حضور جمعی از ادبا، هنرمندان و مسئولان، مراسم رونمایی از دو کتاب منتشره مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این مراسم که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، دو جلد کتاب تازه منتشر شده مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج با حضور اهل قلم، فعالان فرهنگی و مدیران دولتی رونمایی شد.

تاریخ ادبیات کردی به نویسندگی جمال احمدی و سیمای فولکلور در شعر نالی به قلم کژال فداکار دو عنوان جدید کتاب مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج است، که از آنها رونمایی شد.

رئیس مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج در این مراسم اظهار داشت: حمایت از چاپ و انتشار کتب کردی یکی از اولویت های اصلی مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج است که همچنان دنبال و پیگیری می شود.

امید ورزنده افزود: تا پیش از این سه عنوان کتاب از سوی مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج چاپ شده بود که امروز نیز دو عنوان جدید کتاب با حضور فعالان عرصه های فرهنگ و هنر، چاپ و منتشر می شود.

وی یادآور شد: در کنار حمایت از چاپ کتاب، حمایت و مشارکت در برگزاری همایش ها و نشست های ملی و منطقه ای نیز در دستور کار قرار گرفته است و مرکز تحقیقات کردستان شناسی در این حوزه نیز عملکرد خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این مراسم طی سخنانی از تلاش های اعضای هیات علمی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه در سایه تلاش های صورت گرفته، در کنار فعالیت های آموزشی نگاهی ویژه به سایر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نیز صورت می گیرد.

کیانی گفت: انتظار می رود که در سایه این اقدامات مرکز تحقیقات کردستان شناسی، بتواند در راستای خدمت به فرهنگ و هنری کردستان اقدامات بهتری را در دستور کار قرار دهد.

در این مراسم دو میزگرد تخصصی با حضور جمعی از نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان کردستان پیرامون نقد و بررسی این دو کتاب منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج برگزار شد.

جمال احمدی نویسنده کتاب تاریخ ادبیات کردی به زبان فارسی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج است.

203/200

کد خبر: 713129

وب گردی

وب گردی