رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی همواره تلاش دارد که مباحث علمی مربوط به وحدت را در این نهاد علمی دنبال کند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز جوان‌پور امروز در همایش وحدت که با حضور علمای شیعه و سنی در محل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، ضمن خیرمقدم و تبریک هفته وحدت گفت: بی‌شک جهان امروز نیازمند وحدت است چون به نام اسلام و پیامبر رحمت(ص) خشونت و جنگی در منطقه ایجاد کرده اند تا چهره اسلام را خشن جلوه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید با فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی و علمی خویش زمینه‌ساز وحدت جامعه باشند گفت: در این باره دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در صدد منادی وحدت بوده و در این باره میزبان همایش دوسالانه وحدت است.

وی با اشاره به اینکه بحث وحدت یک راهبرد و هدفی است که امام خمینی(ره) از زمان پیروزی انقلاب اسلامی هفته‌ای را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌ است تصریح کرد: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران میلیارد‌ها دلار برای ایجاد تفرقه و فتنه در میان امت اسلامی هزینه می‌کنند ،بی‌تردید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بسیار ژرف‌اندیش و آینده‌نگر بوده و خطر را احساس کردند و در این باره، نامگذاری ایامی مانند هفته وحدت و یا روز قدس نیز تاکنون بسیار راه‌گشا بوده است.

جوان‌پور با ابراز خرسندی از اینکه امروز شاهد پیروزی‌های مسلمانان در عرصه‌های مختلف هستیم افزود: دشمنان استکباری از دیرباز تلاش بسیار گسترده‌ای را برای جدا کردن صفوف مسلمانان انجام داده‌ و میلیاردها دلار نیز هزینه کرده‌ است اما چون جهان اسلام به یک دشمن‌شناسی دست یافته، به همین سبب آنان در حال شکست هستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی همواره تلاش دارد که مباحث علمی مربوط به وحدت را در این نهاد علمی دنبال کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه امروز بحث از وحدت و همدلی ضرورتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد ، گفت: بی‌شک با اتحاد و یکدلی، افراطی‌ها و تکفیری‌ها شکست خورده و منزوی می‌شوند.

جوان‌پور گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی منادی وحدت و همدلی در جهان بوده است.

200

کد خبر: 713146

وب گردی

وب گردی