برگزاری نشست تخصصی شیوه های دعوت فرزندان به نمازدر دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی

به همت ستاد اقامه نماز معاونت امور دانشجوئی و فرهنگی واحد تهران مرکزی نشست تخصصی فرهنگی با عنوان « شیوه های دعوت فرزندان به نماز  » ویژه کارکنان حوزه ستادی و کارکنان دانشکده های: مدیریت، علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، هنر، حقوق، اقتصاد و حسابداری و مجتمع دانشگاهی حضرت ولیعصر(عج)  به میزبانی دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز،در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل کارشناس ستاد اقامه نماز استان تهران در خصوص فرزندان نماز خوان، تارک الصلوه و راهکارهای دعوت به نماز اذعان داشت: راههای درمان جلوگیری از تارک الصلوه «دادن امید و انرژی مثبت، ایجاد فضاسازی برای پرسشگری و پاسخگو بودن، ارائه رفتار صحیح و عمل گرا شدن، خود را به غفلت زدن هنگام دیدن عمل اشتباه» است. ترک صلوه مانند سرطان و نوعی ایدز معنوی است چرا که خداوند به افراد تارک صلوه رحم نمی کند. بنابراین محور خانواده برای فرزندان باید مسجد و نماز باشد.

گفت: تارک الصلوه به سه دلیل بینشی، رفتاری و عاطفی– اخلاقی است. ضعف ایمان در بینش فرد، عدم اعتقاد به قیامت و معاد، عدم شکرگزاری افراد در مقابل نعمتهای خداوند و دلیل وجود تنبلی به علت نداشتن موضوع و عمل به لهو و لعب می باشد.

وی همچنین به موضوعاتی از قبیل: تشویق فرزندان نمازخوان به « نماز اول وقت، مسجدی شدن فرزندان، سرمایه گذاری کردن در باب نمازخواندن با حضور قلب، نمازهای مستحبی مانند غفیله خواندن و نماز به جماعت خواندن فرزندان » پرداخت.

200

کد خبر: 713156

وب گردی

وب گردی