مشکل انتقال پول MTN از ایران حل شد/توسعه سرمایه گذاری در حوزه سفر

شرکت MTN آفریقای جنوبی که در تلاش برای خارج کردن یک میلیارد دلار درآمدش از ایران بوده، موفق شد چند صد میلیون دلار را با کمک بانکهای اروپایی خارج کند.

به گزارش ایسکانیوز، بلومبرگ در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: این اپراتور تلفن همراه اکنون که انتقال بخشی از درآمدش کامل شده است، انتظار دارد تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ کل درآمدش را به آفریقای جنوبی منتقل کند.

بر این اساس این پول شامل ۴۳۰ میلیون دلار بازپرداخت وام از سوی شرکت MTN ایرانسل و همچنین سود پولی است که در پنج سال گذشته در ایران مانده بود. رویداد اخیر گامی در عادی شدن فعالیت این شرکت در ایران است که به دلیل تحریمهای آمریکا قادر به انتقال درآمدش نبود.

شرکت MTN بدنبال اجرایی شدن توافق هسته ای که به تحریم‌های بین المللی پایان داد، از آوریل تلاش می کند پولش را از ایران خارج کند و به گفته منابع آگاه، روند انتقال پول در اکتبر با کمک بانکهایی که نام برده نشده اند آغاز شد.

ایران سومین بازار بزرگ MTN است و ممکن است بزودی از نیجریه سبقت گرفته و به دومین بازار بزرگ این شرکت تبدیل شود.

طبق آخرین گزارش مالی MTN، ایران اکنون منبع حدود ۱۰ درصد از درآمد این شرکت است. انتقال این وجه، به وضعیت مالی MTN که موافقت کرده به دلیل عدم قطع اشتراک مشتریان، امسال یک میلیارد دلار جریمه به دولت نیجریه بپردازد، کمک خواهد کرد.

این شرکت در راستای گسترش سرمایه گذاری در ایران، در اکتبر موافقت کرد ۲۰ میلیون یورو در برنامه تاکسی آنلاین Snapp.ir سرمایه گذاری کند.

رییس هیات مدیره MTN در گزارش سالانه شرکت اعلام کرده است پیش بینی می شود ارزش تجارت الکترونیکی در خاورمیانه تا سال ۲۰۱۸ به ۲۰ میلیارد دلار رشد کند و MTN قصد دارد در بخشهای خرده فروشی و سفر سرمایه گذاری کند.

602

کد خبر: 713216

وب گردی

وب گردی